Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Best lyd


ofulm

Anbefalte innlegg

  • Svar 119
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Ikke lite vreng ala Ac/Dc, men litt mindre i forhold til nyere Hammerfall og lignende.

Ellers la jeg merke til at de bruker Engl Powerball noe som var skuffende for min del =/ hehe Tenkte at siden det er klassisk metal med et snev av humor, så var de true til Marshall med pedal på full guffe. Men jeg lurte meg selv, for lyden er mer moderne med 6L6 rør.

Endret av Zevs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten å ha tatt meg friheten til å lese gjennom hele tråden sier jeg at Blackmore sin lyd på stort sett alle plater han har spilt på er helt nydelig ...

Kanskje bortsett fra da han bruker Gibson selvfølgelig :ninja:

Spesielt Burn, Machine Head og alle plater rundt den tida der og fra Rainbow er utrolig god lyd på.

Endret av OssyVezzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten å ha tatt meg friheten til å lese gjennom hele tråden sier jeg at Blackmore sin lyd på stort sett alle plater han har spilt på er helt nydelig ...

Kanskje bortsett fra da han bruker Gibson selvfølgelig :ninja:

Spesielt Burn, Machine Head og alle plater rundt den tida der og fra Rainbow er utrolig god lyd på.

Synes han låt bra da også, jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dream Theater - Black Clouds And Silver Linings har jo fantastisk lyd. Grove gitarer og feite trommer. Kongelyd på Awake og. De har jo stort sett feit lyd, eneste unntak for min del er Systematic Chaos.

Metallica har jo flere album enn Black Album med feit lyd, feks Master of Puppets. Meshuggah har dritfeit lyd på Destroy Erase Improve!

Opeth har fantastisk lyd på Watershed (for øvrig det eneste albumet jeg har hørt av Opeth).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

John mayers stratlyd på Where the light is plata er episk bra. Syntes også Øystein Greni har generelt ultrafet p90-lyd. Paul Gilbert sin lyd på den nye Mr BIG live-skiva er også meget bra. (enig at den ikke har vært noe særlig "før i tida")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes han låt bra da også, jeg...

Herregud ... At det går ann å se sånn ut :lol: That's the seventies for ya :D

Det er jo som tatt rett ut fra en Austin Powers film :D

Men jada, han gjorde jo det, men det var jo bare tull ^_^

Jeg synes han høres bedre ut når han spiller strat, han spiller liksom mer flytende syns jeg, og lyden er litt mer singlecoilish (no shit!) :lol:

Endret av OssyVezzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud ... At det går ann å se sånn ut :lol: That's the seventies for ya :D

Det er jo som tatt rett ut fra en Austin Powers film :D

Men jada, han gjorde jo det, men det var jo bare tull ^_^

Jeg synes han høres bedre ut når han spiller strat, han spiller liksom mer flytende syns jeg, og lyden er litt mer singlecoilish (no shit!) :lol:

Er nok mer 60 og det der. Tror Hush var single i 67.

Nå spiller han jo mest lutt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.