Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Best lyd


ofulm

Anbefalte innlegg

  • Svar 119
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Når jeg kjører en basstest på CV'ene her føles det passe digg. Hjertet hopper litt ut av rytmen, men ellers går det bra!

Ellers må det vel være lyden av Slash' gitar på introen til Messages (Velvet Revolver).

Money For Nothing -introen på høy lyd på 3.plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnlyden utgjøres av en Les Paul med SD JB i bridge, igjennom 1stk Marshall Super Bass m/G12H(?)-kabinett og 2stk Diezel VH4 på kanal 3 m/V30-kabinetter på bånn guffe (alle ampene kjøres samtidig). På 10.000 days plata bruker han i tillegg en del andre forsterkere (Rivera, Bogner mm.), som igjen farges av en del artige mikrofoner og den ikke ubetydelige kunnskapen til tekniker Joe Baressi. :)

det er bare en diesel + plexien den andre diesel toppen er kun backup. marshall kasse som du sier til plexin og mesa kasser til diesel toppene tror jeg. Les Paulen er vel 78 eller 79 silverburst. Husker ikke helt. Det var et av de årene som var bra, men den er visstnok drit tung ikke lett som de gamle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste basstrommelyd synes jeg er på Pagan's Mind sin live DVD, "Live Equation"

"Klikk, Klikk, Klikk, Klikk, Klikk, Klikk"

huff...

Beste lyd på album: In Flames - Soundtrack To Your Escape.

Feit og grom lyd!

Og selvfølgelig Pantera - Far Beyond Driven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Favorittlyden min må bli lyden av vinden som hyler i store modellseilfly (3-4 meter i vingespenn) når man flyr fort med dem. B)

høres godt ved 14 sekunder

Sjuk opplevelse å fly en sånn en når man stuper den til hastigheter på rundt 100 km/h.

Favorittgitarlyden må bli Stratocaster med Fuzz som f. eks.

(0 til 48 sekunder og oktavefuzz fra 1:16 til slutten). Favorittbasslyden blir min egen bass og bassforsterker, satt opp med neck-pickup og tone-kontroll i null og deep modus på forsterkeren.

Har også sansen for lyden til munnspillet på Big Bad Moon av Joe Satriani.

Endret av smp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.