Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Chorus Pedal !


Hallstein

Anbefalte innlegg

som tittelen sier, trenger jeg en Chorus pedal sånn at ikke clean på HT-5'en min ikke blir helt bajs !

men, jeg er tydeligvis veldig kresen (Ifølge de ansatte på riff i oslo iallefall!) fordi der prøvde jeg å skru på både en Boss Chorus og Hardwire Chorus uten å finne den riktige Chorus effekten jeg leter etter... Syntes de hørte for sterile og digitale ut...

Noen som har noen gode forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du er bekymret for at det skal være for digitalt, så er analog tingen...

Men bare tips... dersom du er ute etter å få bedre clean... så kan reverb være bedre. Synes ikke chorus gjør noe positivt for clean som sådann... Ikke misforstå, jeg synes chorus er veldig stilig til sitt bruk, men det endrer lyden, ikke forbedrer den.

Hardwire RV-7 er knall for reverb...

Men du skal også være obs på hva du faktisk tester pedalen på og hva du har. Nå vet jeg ikke hvor vennlig HT'n er mot pedaler, men du kan jo sjekke litt rundt.

En annen ting er om den har FX loop.

Når jeg testet min Hardwire RV-7 så hørtes den fantastisk ut på en Cube30X med clean... dvs. så fantastisk som den kan høres ut på en Cube30X.

Så kjøpte jeg meg en skikkelig boutique amp rett før jul. Satte Hardwire'n i som vanlig. Gjett om jeg angret. Så utrolig digitalt og sterilt noe kan høres ut...

Pustet lettet ut når jeg tested den i FX-loopen. Da kom pedalen til sin rett. RV-7 gjør underverker med clean (og overdrive) dersom du har en amp som liker pedaler.

Men når det er sagt, så har jeg inntrykk av at en bør vite hva en er ute etter dersom en skal handle på Riff... De gangene jeg har vært innom Riff butikker så har jeg ikke blitt slått av overvelmende entusiasme og bred kunnskap. De vet hva de har inne og ønsker selge deg det... Typisk kjedebutikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv Carl Martin classic chorus - det er ingen "hæpp" boutique pedal akkurat, men den er relativt rimelig og gir en veldig hyggelig og variert chorus/vibrato.

Du kan jo sjekke youtube e.l. for eksempler hvis du ikke finner den i en lokal butikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.