Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hodetelefoner til bassgitar


jonarve

Anbefalte innlegg

Hei

Det er noen uker siden jeg fikk bassgitar og samboeren ønsker meg et par hodetelefoner :) Tenker å plugge dem rett i bassforsterkeren (Ashdown Five Fifteen). For alt jeg vet fungerer kanskje hva som helst, men om ikke ønsker jeg gjerne anbefalinger på hodetelefoner med god basslyd. Jeg vet ikke hva man må ut med prismessig for ålreite hodetelefoner, men ser for meg å bruke under en tusenlapp.

Imøteser tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søstera mi kjøpte eit par svære Sennheiser hovudtelefonar til meg uoppfordra sist ho var i USA. Meiner det var HD280 Pro, som ligg på rundt 1000,- og oppover i Noreg.

Seinare kjøpte eg meg sjølv eit par AKG K 450 som kostar rundt 500,- +. Eg føretrekk desse, då dei er mindre, har betre bass, og er minst like klar i alle frekvensar. Har ikkje samanlikna specs på dei, men etter mine ører er AKG'ane betre. Anbefalast.

PS: Eg er verken HiFi-ekspert eller entusiast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AKG lager mye bra ja - Det er i det hele tatt vanskelig å anbefale en bestemt modell, da jeg ikke har noen oversikt, samt at det er litt variasjon på de ulike modellene i forhold til lyd og andre ting. Det dyreste er ikke nødvendigvis alltid det beste, men tar man utgangspunkt i kjente merker så bommer man som oftest ikke fullstendig i alle fall.

Effektålighet blir fort en litt viktig greie når man skal bruke et headset til bass/gitar da dynamikken er helt "utemmet" i forhold til når man hører på musikk. Nettopp derfor ville jeg ikke kjøpt noen svindyre "Hi-Fi klokker" nødvendigvis - regn med at uansett hva du kjøper så kan de ryke de første månedene/året hvis du liker å "spille høyt"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søstera mi kjøpte eit par svære Sennheiser hovudtelefonar til meg uoppfordra sist ho var i USA. Meiner det var HD280 Pro, som ligg på rundt 1000,- og oppover i Noreg.

Jeg kjøpte et par sånne tilbake i 2006 og har dem fortsatt. De er slitt, men de spiller veldig bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt meg hodetelefoner fra BeyerDynamic og er meget fornøyd med lyden og de er utrolig gode å ha på hodet. Typebetegnelsen er DT770 og de er av den lukkede typen og har en meget bra lydgengivelse. De kostet vel nærmere 2000,- men siden jeg bruker hodetelefoner mye så synes jeg det er vel anvendte penger. Det beste er å prøve ut i en HiFi-forretning og finne ut av hva som passer deg og ditt behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.