Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Moldejazz: Håvard Wiik trio


master_k

Anbefalte innlegg

Håvard Wiik er årests utgave av "artist in residence" på molde jazz. Det var vel han som åpnet hele greia. Jeg fikk meg vaktjobb under jazzen, så jeg spaserte gratis inn gitt! Lokalet på "teatret vårt" er kjempemessig. Intimt og mørkt. Jeg hadde full oversikt over hele scena.

Så satte de gang og spille.

Egentlig kan man ikke beskrive konserten med ord. Jeg kan trygt si at jeg har aldri hatt en slik type musikalsk opplevelse i mitt liv. Det var deilig! Lokalet gjorde slik at jeg kunne bare konsentrere meg om musikken og musikerene. Jeg svevde.

Han har hentet inspirasjon fra Keith Jarrett og Chick Corea. Musikken var selvskrevet av Wiik. De kjørte på med "rainbow" av K. Jarrett som siste låt.

Dynamisk varierte det mellom drømmende, svakt, rolig og intenst, brutalt og hardt.

Kontrabassisten het Mads Eilertsen (tror jeg), husker ikke hva trommisen het. Begge var svingod.

Det er en annen tråd på forumet her som viser til den derre Mario pianisten. Han kan bare gå og legge seg i forhold til mr. Håvard Wiik. Mer kunstnerisk uttrykk fra en pianist kan man bare drømme om. Jeg gren nesten, og hadde gåsehud lenge etter konserten! :wink:

Jeg er ingen stor fan av jazz, men dette her var knall!

Terningkast seks fra min del!

Noen som fikk med seg konserten forresten? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.