Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Miles Davis på NRK2 i kveld!


Roar

Anbefalte innlegg

22:50 Kind of Miles (t)

Musikkdokumentar. Det er 50 år siden Miles Davis ga ut mesterverket «Kind of Blue". Albumet skulle vise seg å være det mestselgende jazzalbumet noensinne. I dette programmet markerer Danmarks Radios Big Band 50-årsjubileet med en storslått konsert i studio, med den nye versjonen av platens største hits. Noen av musikerne i bandet forteller om platens betydning for jazzen.

Ikke at jeg har noe interesse av dette, men det er mulig noen her inne ikke har fått det med seg og liker Miles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du høre mer av Miles? Sjekk ut "Back on the Block" med Quincy Jones. Denne platen er delvis utdatert, men listen over de som bidrar er bare helt vill. Ser for meg Quincy sitte og planlegge platen:

- Uhm.- Jeg bør ha med et vokalspor. Noe Acapella. Take6 er ganske kult, men det må jo være mulig å toppe det? Aha, jeg ringer Bobby McFerrin, Al Jarreau og Ella Fitzgerald i tillegg, og hører om de vil være med. Det ville de.

Tidenes sykeste vokalspor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, ikke mye Miles på det sporet, det har du rett i. Men han er med på platen. Trodde kanskje at andre også ville sette pris på litt Acapella. Nåja.

Ser for meg at tankegangen er omtrent lik når det gjelder de andre instrumentene. "Jeg trenger en gitarist. Jeg ringer George Benson. Og Steve Lukather." Og så videre.. Dizzie Gillespie er forresten også med på platen. Meget spesiell prompetist. Tror sannelig gitaristen og de andre har øvd litt, også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.