Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Epiphone Les Paul Custom


Jens-K

Anbefalte innlegg

Er ikkje sikker på forumets policy på prisantydning og sånt, men eg lurer meg til eit spm ang. saken alikevel.

Bror til ein kompis av meg har liggande ein Epi LP custom som han kjøpte i USA for eit par år sidan. Han spelar ikkje gitar sjølv, så gitaren har stort sett lagt i kassa si sidan den var ny. Var og prøvde den i helga, og blei litt forelska, den er jo meeeeget rock n roll, og den var fin å spele på. Vurderer å by på gitaren, men vil jo ikkje lure han, så eg lurer på kva som er ein rettferdig pris på ein slik gitar? Den kostar jo faktisk 6-7000 ny i Norge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var noko slikt eg tenkte meg ja...det at den er så godt som ubrukt, har det eigentleg nok særleg å seie for bruktprisen?

Nei - brukt er brukt. Bare det faktum at den er nettopp brukt, tvinger prisen ned til 2/3-1/2 av reell ny-pris. Men det er klart hadde gitaren hatt "emballasjen på" ennå kan man jo se for seg at selger i alle fall kan forsøke å forlange mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei - brukt er brukt. Bare det faktum at den er nettopp brukt, tvinger prisen ned til 2/3-1/2 av reell ny-pris. Men det er klart hadde gitaren hatt "emballasjen på" ennå kan man jo se for seg at selger i alle fall kan forsøke å forlange mer.

Så om vi har en brukt gitar som er meget pent brukt, kanskje kun med et par tynne riper i lakken, og en annen brukt gitar som er i elendig tilstand, så vil ikke prisen være forskjellig mellom disse to?

Endret av Blackvarg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så om vi har en brukt gitar som er meget pent brukt, kanskje kun med et par tynne riper i lakken, og en annen brukt gitar som er i elendig tilstand, så vil ikke prisen være forskjellig mellom disse to?

Joda, det kan godt utgjøre en forskjell - men først og fremst er det et spørsmål om en potensiell kjøper føler han kan leve med noen riper og hakk.

Et vrak er et vrak også i gitarverden. Vrakpris er vrakpris..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er den pent brukt, så ville jeg gitt sånn rundt 3800 for den. Men de pleier å gå alt mellom 3000-4000 brukt, alt etter hvor godt de er brukt som nevnt over.

Veldig godt gitar imo. Har hatt min i snart 5 år, og elsker den fortsatt. Har byttet pickups et par ganger, og gud så stor forandring det gjør.

Anbefaler deg å kjøpe den dersom du liker den, og eventuelt bytte pickups på den senere i tiden. God gitar egentlig, men enda bedre med små modifikasjoner. En god kompispris hadde vært 3600kr ^^,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.