Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Jeg vil lære meg spille el-gitar!


Scorn

Anbefalte innlegg

Måten jeg lærte akkorder på var å telle notene fra hver skalagrad. (1 3 5 (7))

Dvs, fra å kunne 1 skala lærte jeg alle de diatoniske akkordene.

mye mer forståelse etter mye mindre lesing.

Min mening, og det er også den måten jeg har lært mitt på.

Har ganske god teorikunnskap til å ha spilt relativt kort, så jeg vil påstå at den fungerer!

Alle lærer forskjellig, og lærer bort forskjellig- blir lite fornuftig av oss å argumentere verken for eller imot uten

en statistikk å vise til, noe ingen av oss har. Enig?

Jeg synes det høres ut som en grei måte å lære seg ting på ETTER at man faktisk har lært litt og spilt litt. For en absolutt nybegynner tror jeg man bare gjør en allerede bratt læringskurve brattere. Det er jo en grunn til at de fleste bøker, videoer og undervisningsopplegg tar utgangspunkt i relativt enkle ting som de vanligste akkordene, enkle sanger basert på disse akkordene osv.

Jeg ville f.eks aldri forsøkt å lære noen programmering uten at de først lærte seg å bruke en datamaskin.. (For å sette det hele på spissen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jeg synes det høres ut som en grei måte å lære seg ting på ETTER at man faktisk har lært litt og spilt litt. For en absolutt nybegynner tror jeg man bare gjør en allerede bratt læringskurve brattere. Det er jo en grunn til at de fleste bøker, videoer og undervisningsopplegg tar utgangspunkt i relativt enkle ting som de vanligste akkordene, enkle sanger basert på disse akkordene osv.

Jeg ville f.eks aldri forsøkt å lære noen programmering uten at de først lærte seg å bruke en datamaskin.. (For å sette det hele på spissen)

Selvfølgelig, hadde aldri satt noen rettpå skalaøvning.

Må lære seg litt småtteri... smoke on the water osv :D

Derimot hadde jeg nok sneket inn noen licks som hadde gjort skalaøvninga lettere.

Ikke minst hvordan man skal holde plekteret, hvordan en skal frette riktig, and so on

Endret av Kjutte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvor du tar prisene på Valveking fra? ALDRI har jeg noen gang sett en til 2500,- Som oftest ligger de rundt 3500,- +/- en 500-lapp. Og nei han trenger ikke drøyt utstyr når han skal spille black metal, men spillekomfort er det da fortsatt ikke noe i veien med? Rynker også litt på øyenbrynene når det første du mener han skal begynne å lære er noen skalaer? Jeg vet iallefall at det hadde drept min spilleglede helt i begynnelsen om jeg skulle ha satt meg ned å pugget skalaer uten å vite hvorfor jeg gjør det og hvordan det skal brukes.

Til trådstarter:

Kan henge meg på det Kossoff sier, men ville brukt litt mer på gitaren. En gitar til rundt 5-6k f. eks., disse er ofte et langt rykk opp fra gitarer til 3-4k (tenker nå på nypris, man får mye pent på bruktmarkedet til 3-4k). Når du skal kjøpe gitar, så kjøp en som motiverer deg til å spille. Lær deg noen akkorder og gjerne en sang, så tar du en tur til nærmeste gitarpusher og prøver alt mellom himmel og jord. Når du har funnet ut hvilken form for gitar du liker å spille på og om du liker at halsen er tykk og tynn osv. så velger du en gitar ut ifra det.

Kjøpte min valveking for 2500 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fins unntak her. Jeg kjøpte mitt mesakab for 5k, uten en fleng. og det koster veil ca 15 000. Bruktpris ligger ihvertfall godt over 5k.

angående læringsmåte: Hadde vært morsomt og fått hørt fra noen utdannede pedagoger hvilken måte de foretrekker. Basics er viktigst, det er vi alle enige om? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fins unntak her. Jeg kjøpte mitt mesakab for 5k, uten en fleng. og det koster veil ca 15 000. Bruktpris ligger ihvertfall godt over 5k.

angående læringsmåte: Hadde vært morsomt og fått hørt fra noen utdannede pedagoger hvilken måte de foretrekker. Basics er viktigst, det er vi alle enige om? :)

Så har du sikkert kjøpt sikringer for 10k.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.