Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Lære å spille gitar


Yamaha

Anbefalte innlegg

Hei jeg er en 14 år gammel gutt som fikk gitar til jul B)

Derfor ønsker jeg selfølgelig å lære å spille på den.

Jeg har bare spillt litt på skolen.

Takker til alle slags tips

send gjerne gode nettsider, og spilletriks, å hvordan jeg bør starte OSV :)

Tusen Takk! til alle svar

PS:Det er stålstreng vist det har noe å si ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til forumet

justinguitar.com er en veldig bra side, med mye og variert informasjon.

Hvis du vil ha tablatur, er ultimate-guitar.com en veldig bra side.

Ellers, kan du jo kjøpe en gitarbok. Hvis du vil lære noter og teori, anbefaler jeg sterk: Guitaren(husker ikke om det var 1 eller 2, skal sjekke)

Tusen Takk :)

Vil gjerne ha mer hjelp:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekk pebberbrown på youtube før du begynner noen vranglære.

Han covrer absolutt alt.

Det er veldig viktig for en ny å vite om alternate picking, hvordan du skal frette (ikke løfte fingre unødig), hvordan bygge styrke, osv.

osv

Hvis du ikke kan engelsk så bør du skaffe deg en gitarlærer.

Endret av Kjutte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekk pebberbrown på youtube før du begynner noen vranglære.

Han covrer absolutt alt.

Det er veldig viktig for en ny å vite om alternate picking, hvordan du skal frette (ikke løfte fingre unødig), hvordan bygge styrke, osv.

osv

Hvis du ikke kan engelsk så bør du skaffe deg en gitarlærer.

Tusen Takk, Godt å vite :D

Engelsk kan eg B)

Mer? Tusen Takk til alt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan anbefale www.nextlevelguitar.com på det sterkeste! Lærte utrolig mye fra denne siden selv!

Videolessons med vanskelighetsgrad fra første gang du rører en gitar (hvordan du skal holde den) til solospill ol. De har også gode written lessons som du av og til må bruke sammen med videoene. Du får 3 dager gratis tilgang til alle videoene når du registrerer deg, så gi det et forsøk og se om du vil abonere videre på siden. Du kan da velge en måned, tre måneder eller ett år med tilgang med priser fra 29 til 139 dollar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil nå si at det viktigste er å ha det morro. I begynnelsen er det morsomt å spille ting man hører på ellers.

Det å kunne spille ting som låter likt som på plata var i hvertfall for meg noe av det store! :)

Etter hvert vil det lure seg inn litt teori og akkordlære, og da kan det være greit å oppsøke en gitarlærer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville vært litt forsiktig med å betale for noe når man er helt fersk, rett og slett fordi en ikke vet hva som er riktig og galt.

Kjipt å betale for evt. vranglære. Men, for all del, jeg har ikke sjekka nextlevelguitar.

Du får 3 dager gratis tilgang når du registrerer deg så da kan man jo avgjøre selv om man syns det er verdt penga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde bare en bok med oversikten over alle akkordene, så begynte jeg bare å øve med enkle sanger som bare hadde 3 akkorder.

Så utviklet det seg bare derfra.

Det vanskeligste i begynnelsen, syns jeg værtfall, var å få fingrene til å gå fort nok over strengene, så jeg øvde bare på de letteste akoordene, til de satt, så la jeg bare til flere etter hvert,.

KOS DEG med gitaren, og følg ditt eget hjerte mens du spiller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er generelt litt på hæla med online læringsinstitusjoner. Blir som å få med en instruksjons-DVD til et flatpakka IKEA-kjøkken. videoen går alt for fort fram, og videoen har heller ikke noen mulighet for å sjekke til elevens framgang.

men småtips, det er greit. jeg lærte jo tross sweeping ved hjelp av nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.