Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

JetCarrier


Noerart

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg skal kjøpe meg en ny gitar innen sommeren (etter planen), og lurte på en liten ting. Har hørt at man kan bestille fra GuitarCenter og få JetCarrier til å sende det hit? Dette er noe jeg aldri har vært borti før, og vil gjerne få litt informasjon. Hvordan gjør jeg det, hvor mye vil det koste, osv.

På forhånd, takk!

~Martin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt står utførlig forklart her: http://jetcarrier.com ;)

Kort versjon for de late: du får en postboks hos JetCarrier i statene, du bestiller varer for levering dit, JetCarrier sender varene til din norske adresse. Som et eksempel på pris vil flyfrakt av en Gibson gitar i den originale pappesken komme på NOK 920,-. I tillegg må du selvfølgelig betale MVA + evt. toll (gebyrene er heldigvis inkludert i fraktprisen).

DJ

--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må ikke betale toll, det er ikke toll på musikkinstrumenter. Toll er et virkemiddel staten bruker for å beskytte næringer i landet, så det er f eks mye toll på poteter og fisk. Ronnie Nebelung i Horten må nok klare seg uten slik hjelp fra staten en stund til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må ikke betale toll, det er ikke toll på musikkinstrumenter.

Klar over det, derfor kvalifiserte jeg den med en "evt." i tilfelle Martin vil ha med litt poteter og fisk eller noe slikt :P

En ting man skal være obs på med JetCarrier er at fraktprisen beregnes utifra vekt og volum. Så den "berømte" kr. 485,- for 10kg gjelder ikke for pakker på størrelse med en gitar.

Edit: Fant ut hva den mystiske referansen til Ronnie Nebelung dreide seg om - jeg kjente ikke til ham fra før...

DJ

--

Endret av DrJustice
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betalte ca 900kr for frakt for en gitar med en litt stor hardcase innpakket i papp. Det gikk via fly da, fordi jeg hadde dårlig tid.

Det som er tingen her, er at størrelsen på pakken ofte kan ha mer å si enn vekten.

Man kan gjøre en bra deal og man kan gjøre en dårlig deal. Om de pakker den så liten så mulig og du velger over Sjø, så blir det ganske billig. Rundt 400kr vil jeg tippe. Bare at det tar to uker eller tre lengre før pakken ankommer Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.