Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Håndleddstøtte


Evenhumm

Anbefalte innlegg

Noen som har gode eller dårlige erfaringer med håndleddstøtte mens de spiller gitar/bass eller sitter på pcen? Har hatt litt vondt i venstre håndledd i 3-4 måndter og tenkte at det er på tide å ringe legen og skaffe noen hjelpemidler som f eks håndledds støtte fordi det har blitt verre i jula. I tilegg lurer jeg på hva slags tilbakemelding folk med samme symptomer har fått fra legen?

Sjekka litt rundt på nettet og fant dette: http://www.newgrip.com/wrist_support.html

Hva synes dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en gyroball jeg bruker avogtil, funker fett for å løse opp og styrke håndleddet, Annet enn det så har jeg alltid et svettebånd på høyre hånden når jeg spiller, føler det støtter litt opp.

Vil anbefale at du turer til legen å får sett på det der altså, støtte høres smart ut, men når det har vært så lenge så bør det sjekkes ut av proffesjonelle.

Jeg har aldri hatt smerte så lenge så jeg har ikke snakket med en om det, men vil anbefale at du tar en liten pause fra bass spillingen for at håndleddet skal få litt fred, og så forandrer du litt på teknikken når du begynner igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en gyroball jeg bruker avogtil, funker fett for å løse opp og styrke håndleddet, Annet enn det så har jeg alltid et svettebånd på høyre hånden når jeg spiller, føler det støtter litt opp.

Vil anbefale at du turer til legen å får sett på det der altså, støtte høres smart ut, men når det har vært så lenge så bør det sjekkes ut av proffesjonelle.

Jeg har aldri hatt smerte så lenge så jeg har ikke snakket med en om det, men vil anbefale at du tar en liten pause fra bass spillingen for at håndleddet skal få litt fred, og så forandrer du litt på teknikken når du begynner igjen.

Jeg hadde litt smerter i håndleddet i starten da jeg begynte å spille bass, og jeg begynte med en slik håndleddsstøtte. Det utviklet seg ganske fort til håndleddsbrokk, som legen kalte det. Jeg skulle egentlig ha operert for det, men jeg gidder ikke styre med nok en håndoperasjon, og bare jeg går med svettebånd på høyre hånden for å holde det varmt, klarer jeg meg fint i hverdagen. Prøv svettebånd før du går med håndleddsstøtte, er mitt tips. Og gå til legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, I all hovedsak så bruker jeg svettebånd for å unngå at fingrene blir sleipe :lol:

Kom deg til legen! Kort og greit, han kan si mye mer om hva som er bra og dårlig for deg enn det vi kan.

Gyroball fungrer vertfall ypperlig for å løse opp, MEN! Legen først, Gyroball etterpå, Diverse hjelpeapparater kan ikke hjelpe om teknikken din er fra helvete i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Sant det burde sikkert pause litt. Nå forstod jeg hvorfor alle gitarister bruker svette bånd eller lignende :)

Kan sånn støtte gjøre det verre?

Hehe, det er nok ikke derfor ALLE gjør det (men ut ifra hva jeg har lest så langt, er jeg langt ifra den eneste), de fleste bruker nok svettebånd for å hindre at plekteret glipper, eller for å opprettholde grep på strengene når de gigger, som Thunder Fingers sa (parafraser her). Jeg bruker forøvrig mine svettebånd 24/7, fordi jeg hovedsakelig er student, og skriver derfor en god del i løpet av en dag, og det er akkurat slike ting som fremkaller smerter (som dempes betraktelig om håndleddet holdes varmt).

Jeg mistenker at håndleddsstøtten forverret situasjonen litt for min del, da jeg merket en del ubehag ved bruk av den, og jeg var nødt til å bruke mer kraft for å bevege håndleddet i den perioden jeg brukte den, og i tillegg gnagde den endel i det området hvor kulen oppsto, men det blir håpløst å spekulere i.

Gyroball er forøvrig en ypperlig måte å trene underarmsmusklene på også. Anbefaler alle å anskaffe en slik en !

Endret av Orph
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.