Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Noen som eier en Bugera 6262?


viz0id

Anbefalte innlegg

Jeg hadde meg en dag rundt på forskjellige musikkbutikker for å prøve et drøss med amper. Da jeg skulle til å gå insisterte butikkselgeren at jeg skulle høre Bugera 6262 først. Jeg var først litt nølende å sa jeg hadde tenkt til å bruke litt mer penger på amp, men gikk nå med på å høre.

Slik jeg har forstått det er dette en 6505+ "kopi", og derfor har folk en veldig dårlig innstillingen til Bugera merket, da Peavey ikke er noe dyrt merke i seg selv det heller.

Men jeg ble sykt overraska over hvor bra en amp til 5500,- ny, kunne låte (på et greenback kabinett, ikke det bugera kabinette den stod på).

SÅ SPØRSMÅLET ER: Er det noe som eier en Bugera (helst 6262) eller som kjenner noen som gjør, og vet om de varer, eller om de går sønder og sammen etter noen uker/måneder?

- viz0id

Endret av viz0id
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo men hvor kult er det å løpe til musikksjappa å levere inn en amp i hytt å pinevær, særlig hvis man ikke har noen andre amp topper.

Jeg mener å ha lest på review sider at det er noen som har vært uheldige å måttet levere inn ampen 3 ganger på 4 måneder. Men det kan jo være han har gjort noe galt med den eller at han bare har vært sykt uheldig.

Men man kan jo argumentere med at, med den lave prisen kan man handle 2 Bugera amp'er til prisen av 1 peavey. så om den går i stykker kan man kjøpe seg ny :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at disse har blitt mye mer stabile i det siste, etter at de hadde en del problemer

i starten. Har aldri eid en, og vet forsåvidt ingenting om noenting. Jeg hadde nok ikke hatt noe

problem med å teste en sånn, hvis jeg hadde hatt bruk for en buldrende amp. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et par retoriske spørsmål her. I Norge har vi en av verdens beste reklamasjonsordninger, der produsenten/butikke dekker kostnadene.

- Lønner det seg å importere og selge produkter som går i stykker hele tiden, veldig mange av dem, slik at når man har reparert tre ganger, faktisk må dele ut ny vare til forbruker?

- Er det noen som i lengden selger produkter man taper penger på å selge?

Svaret gir seg selv. Kanksje det er noe i det om at de som kjøper sånne forsterkere som fungerer holder kjeft, mens de som er kjempeuheldige, sier i fra på diverse fora?

Det å tro at det er så stor forskjell på kvalitetsforskjell på disse, og andre forsterkere som kjøpes inn fra Kina for noen hundringser per enhet, og så selges til 5K blir for naivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et par retoriske spørsmål her. I Norge har vi en av verdens beste reklamasjonsordninger, der produsenten/butikke dekker kostnadene.

- Lønner det seg å importere og selge produkter som går i stykker hele tiden, veldig mange av dem, slik at når man har reparert tre ganger, faktisk må dele ut ny vare til forbruker?

- Er det noen som i lengden selger produkter man taper penger på å selge?

Svaret gir seg selv. Kanksje det er noe i det om at de som kjøper sånne forsterkere som fungerer holder kjeft, mens de som er kjempeuheldige, sier i fra på diverse fora?

Det å tro at det er så stor forskjell på kvalitetsforskjell på disse, og andre forsterkere som kjøpes inn fra Kina for noen hundringser per enhet, og så selges til 5K blir for naivt.

helt enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et par retoriske spørsmål her. I Norge har vi en av verdens beste reklamasjonsordninger, der produsenten/butikke dekker kostnadene.

- Lønner det seg å importere og selge produkter som går i stykker hele tiden, veldig mange av dem, slik at når man har reparert tre ganger, faktisk må dele ut ny vare til forbruker?

- Er det noen som i lengden selger produkter man taper penger på å selge?

Svaret gir seg selv. Kanksje det er noe i det om at de som kjøper sånne forsterkere som fungerer holder kjeft, mens de som er kjempeuheldige, sier i fra på diverse fora?

Det å tro at det er så stor forskjell på kvalitetsforskjell på disse, og andre forsterkere som kjøpes inn fra Kina for noen hundringser per enhet, og så selges til 5K blir for naivt.

Flere gode poeng, men hvordan vet de på forhånd om en amp vil ha en defekt i flere modeller, før man handler inn?

For å ta et eksempel så husker jeg veldig godt telefonen fra Nokia, N72 tror jeg den het, som hadde en feil der den bare gikk i restartloop og måtte inn på reperasjon, jeg aner ikke hvor mange av disse som måtte inn igjen, til slutt måtte de bare gi nye telefoner til kundene.

Det er jo ikke mulig for en Butikkeier å vite alt om produktene han importerer, i hvertfall ikke når de ikke har vært på markedet i en årrekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer. Det finnes flere eksempler på slike produkter. Skal man forsikre seg mot at man er så uheldig at man får noe slikt, finnes det egentlig bare en løsning. Slutte å kjøpe noe som helst. Eller bare handle ting som har vært på markedet i flere år. Brukt. Men da vet man jo ikke hvordan produktet er behandlet før man mottar det.

Ah- så mange vanskelige valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer. Det finnes flere eksempler på slike produkter. Skal man forsikre seg mot at man er så uheldig at man får noe slikt, finnes det egentlig bare en løsning. Slutte å kjøpe noe som helst. Eller bare handle ting som har vært på markedet i flere år. Brukt. Men da vet man jo ikke hvordan produktet er behandlet før man mottar det.

Ah- så mange vanskelige valg.

Tell me about it. Jeg prøver å finne ut hva som vil være min "perfekte" første topp og kabinett. ALL THE CHOICES!

Har lyst på en ENGL (kjøpe brukt) , det er jo en del dyrere, men da kan man også sikkert lettere selge den igjen. Vet ikke hvor mye man kunne fått for en brukt Bugera6262 men ja.

huff :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å tro at det er så stor forskjell på kvalitetsforskjell på disse, og andre forsterkere som kjøpes inn fra Kina for noen hundringser per enhet, og så selges til 5K blir for naivt.

Det kan være veldig stor kvalitetsforskjell på det som blir produsert i Kina.

Kvaliteten på produksjonen derfra, er helt avhengig av oppfølgingen fra merkevaren som skal selges her.

Hvis oppfølgingen er dårlig, blir produktet som selges her tilsvarende dårlig.

Husk at konstruksjon, produksjonsmetoder, og annet vesentlig,

oftest blir gjort i Europa eller i USA, mens det praktiske skal utføres av arbeidere i Kina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er dette min mening, men for all del IKKE kjøp bugera. Jeg harspilt på en del og har vert bøttevis av problemer. De siste årene har de blitt bedre, og kvaliteten har blit en del bedre, men de er fortsatt noe skikkelig dritt i mine øyne. Da anbefaler jeg heller å spare de ekstra 5-6 tusen kronene å kjøpe en fireball, en marshall eller en brukt mesa eller noe.

Dette virker litt som troll, men har hatt så mange problemer med Bugera amper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min Bugera, kjøpt ny i fjor, har fungert utmerket i snart et år. Den har blitt forulempet både via livespilling og flytting rundt om i øvingslokaler og studioer. Bugeras kvalitetsproblemer førte etter sigende til at de tok seg i nakken og endret visse deler av produksjonen sin, så jeg tror ikke holdbarheten skal være noe verre enn andre merker nå lenger.

Må forøvrig si meg enig med Castor, vi er beskyttet av verdens sprekeste forbrukerkjøpslov. Risikoen er lav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.