Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bytte stol/bro?


Anbefalte innlegg

En fremgangsmåte jeg brukte på en squier strat:

Juster broen helt ned/tilbake, slik at den ligger flatt med kroppen (gitarens), sørg for at det er 5 fjærer som holder i tremolo-blokka. Sett strenger på gitaren og stem. Den er fremdeles stabil etter ett års bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Denne her er riktig nok ikke min, siden det er vanskelig å ta bilder med kameraet mitt og Nikon kameraet er et helt annet sted. Så prøver å få det som ligner..

http://www.jag-stang.com/SiteImages/cycloneJBbridge_small.jpg

http://www.vintage-guitars.se/1980_Fender_Stratocaster_25th_Anniversary_258283_back.jpg

Noe lignende dette ser gitarens stol og bakside ut. Jeg glemte å nevne at denne slektningen også spiller gitar og har veldig peiling. Beklager det.

Håper dette gjør ting lettere.

Endret av Dave_Murray16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da har du en "vitage" type tremolo som jeg antok.

Da er bare spørsmålet om du skal gjøre et forsøk på å blokkere denne slik vi anbefaler.

Grunnen til at Castor spøkte litt med de slektningene dine, er fordi hvis de hadde slik peil hadde det vel vært rimelig at de hadde løst problemet for deg for lenge siden ? Du får ta det med en god porsjon humor :) Vi som jobber i databransjen får høre mye om alle de flinke naboene og "gutten til han oppi gata" som er så dyktige nå vi skal løse relativt kompliserte feil i bedrifter og hos privatpersoner. Spørsmålet er jo alltid bare - hvorfor bruker de ikke de kunnskapsrike naboene eller "sønnen til de borti veien" når de ser ut til å kunne løse alle problemer ?

Jeg har også gjort mye helt elementært vedlikehold og endringer på gitarene til veldig dyktige gitarister, som knapt kan strenge gitarene sine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok - da kan du ta av lokket bak på gitaren og stramme fjærene som går fra kroppen til tremoloen. Det er to skruer som sitter i selve treverket og holder fast "kloen" som fjærene henger i. Skrur du disse skruene lenger inn vil fjærene strammes og dermed vil du minimere problemene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri forsøk den teknikken selv, men jeg har lest, og sett bilder av at noen rett og slett legger i et vanlig 9-volts blokkbatteri. Det passer visstnok ganske bra.

Beklager at det ikke gikk klart fram at "slektning"- kommentaren var ment som en spøk, med den bakgrunnen som Greener oppgir. Skal forsøke å skjerpe meg, ikke vondt ment i det hele tatt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, jeg leste ikke helt posten da jeg postet sist, så jeg fikk ikke med meg det med at du ville låse stolen.

Jeg gjorde det med en mex strat jeg har stående her. Jeg prøvde først å sette inn 5 stramme fjærer for å "låse" stolen, men jeg merket enorm forskjell da jeg putta inn en bit av en furu-list bak blokken i strengestolen istedet. Fungerer ypperlig.

Du trenger forøvrig ikke beholde én fjær slik som på et av bildene som har blitt postet her. Det er strengt tatt ikke nødvendig å jorde skruene som fester fjærene til kroppen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger forøvrig ikke beholde én fjær slik som på et av bildene som har blitt postet her. Det er strengt tatt ikke nødvendig å jorde skruene som fester fjærene til kroppen ;)

Skal elektronene praktisere lengdehopp for å komme seg til tremolo/strenger da ? Jordingsledningen er jo festet til fjærkloa..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En setup koster vel 500,- eller så, dette inngår vel i en setup kan man vel si.. Men du må nok bare spørre der du bor - sørg også for å forklare at du vil ha blokkert tremolo - altså at du selv presenterer løsningen på problemet ditt, ellers vil de bare stramme fjærene på tremolo og si "ferdig"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Har støtt på samme problem med gitaren du nevner. Hovedproblemet ditt er ikke vibratosystemet, men at stemmeskruene er dårlige/er dårlig justert, da gitaren generelt har lite gjennomført fabrikkoppsett. Prøv å (etter instruks fra f. eks. Google-søk) å justere dem. Det kan også være en ide å justere tremolosystemet med medfølgende umbraco og skrutrekkersett. Jeg ville unngått å blokkere tremoloen med kloss, da dette kan gi dårligere tone osv. Men det er selvfølgelig opp til deg... Du bruker sikkert ikke så mye tid som du tror, brukte omtrent en times tid på å søke opp problemene og utføre dette på gitar. Anbefaler sterkt siden fretnotguitarrepair, de har svaret på det meste en kan tenke seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.