Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bøker om skalaer


Slash T

Anbefalte innlegg

Jeg har nylig kjøpt meg ei fantastisk bok på det emnet.

The Guitar Book by Adam Kadmon.

Her får du ALLE skalaer du vil ha.

Samt opplæring i hvordan oppbygging av skalaer finner sted, sammenheng med chorder++++

Men et lite tips fra meg:

Lær deg modalskalaene: Ionisk, dorisk osv.

- Pentatonisk, dur og moll

-mollskalaene, melodisk, harmonisk.

Det er alt du trenger å lære deg, vertfall i begynnelsen.

Sikkert artig å kunne kinesiske skalaer men når i all verden bruker du de?

Ikke bruk tid på å lære deg ting du vet du ikke kommer til å få bruk for!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sef trenger ikke så mange skalaer egentlig, bare de meste vanlige. (tenkte det bare var greit å ha en oppslagsbok når en først har noe i faste former)

Så dette er en bra bok for å skjønne hvordan en skal sette sammen dritt og møkk? Jeg skjønner liksom hva en skala er, og alt sånt, men er litt usikker på noen emner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med å si, lær deg dem, du trenger ikke så mange i starten, blir at du ikke kjøper noen bøker, og da ikke får en grundig nok innføring i det. Hvis den boka er som du sier, burde nesten jeg også skaffe den snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leo; sitter og grubler på å kjøpe den boka du nevner.. De kunne bestille den til meg her nede for 250 kr ca, er det noe jeg bør slå til på? Er det et oppslagsverk for skalaer eller er det teori i den og slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leo; sitter og grubler på å kjøpe den boka du nevner.. De kunne bestille den til meg her nede for 250 kr ca, er det noe jeg bør slå til på? Er det et oppslagsverk for skalaer eller er det teori i den og slikt?

Slå til! Den er super!

Du har all oversikt du trenger om hvordan du setter sammen akkorder og hvilke skalaer du bruker til å improvisere over de og de akkordene.

Dessuten er det alle skalaene du trenger. og spesielt grundig innføring i kirketonene(modes) og pentatonisk dur og moll + harm moll og melod moll.

Men anbefaler også som Nilsefix sier Frankern si bok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.