Gå til innhold
askret

Lydkort med 8 innganger...

Anbefalte innlegg

Hei, ser litt etter et lydkort med 8 innganger, dvs. at jeg kan ta opp 8 spor samtidig i Cubase f.eks

Har sett litt på M-Audio Fast Track 8R, det ser ut som at det kan klare dette, også på USB 2.0.

Det har i tillegg MIDI interface som jeg trenger.

Lurer på om noen her har brukt dette, med Cubase, og evt. hvilke erfaringer dere har?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

leter etter et lydkort med 5 innganger. er det sånn du tar opp multitrack altså? alldrig tenkt på det..

Edit:

Tror du må gå for en 8 kanals digital mixer.,. veit ikke om man får så store i lydkort format.

Endret av rukula

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

M-audio-lydkortet er stødig og stabilt og gjør jobben du har tenkt til. Det er klart at du får enda mer hvis du går enda høyere i pris, men skal du ha 8 kanaler med 8 preamper er M-audio-lydkortet en god løsning. I tillegg vil et hvilket som helst USB-midi-interface til under 500,- gjøre en knall jobb. :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi bruker Presonus Firestudio Project som er et eksternt lydkort med 8 innganger og 8 preamper.

Har ikke fått brukt det så veldig mye, men det virker som et stabilt og greit lydkort.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for input!

Må ha USB, for det er ikke Firewire på laptopen jeg bruker.

Men USB 2.0 er jo kjappere enn Firewire, så det burde jo bare være bedre!

Er nok stor fare for at jeg går for M-Audio Fast Track 8R USB 2.0

Men ser det er lite av de på bruktmarkedet, men den lokale ID Musikk i byen har den....

Edit: Trenger visst et nytt tastatur, bokstaver forsvinner for meg..

Endret av askret

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men USB 2.0 er jo kjappere enn Firewire, så det burde jo bare være bedre!

Er nok stor fare for at jeg går for M-Audio Fast Track 8R USB 2.0

Det er riktignok høyere "peak"-hastighet (480 Mbits pr sekund)på USB enn på Firewire (400 Mbits pr sekund), det gjør det ikke reelt sett raskest til lydinnspilling. Husk at for å spille inn lyd er det egentlig ikke hastigheten det går på (begge standardene er raske nok til 10x10 kanaler med lyd), men det handler om pålitelighet og stabilitet over hele tidsperioden du spiller inn. USB har såpass store svigninger i reell overføringshastighet at den egner seg for 8x8 kanaler, men hvis du f.eks skal kjøre 16x16 får du veldig stor risiko for å ryke på en smell. Derfor har de større lydkortene (16x16 kanaler og oppover) nesten utelukkende FireWire til overføring. Men som sagt slipper du problemet når du bare overfører 8x8 spor for da bruker du bare en brøkdel av overføringskapasiteten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du allerede ikke har kjøpt lydkortet, vill jeg annbefale deg Fast Track Ultra 8R på det høyeste.

Jeg har selv brukt det til å spille inn fullt band samtidig uten noe problem, og preampene er veldig gode med tanke på prisen.

Per Arne :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjøpt M-Audio Fast Track 8R USB 2.0, og er veldig godt fornøyd så langt!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.