Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

omlakkering av gitar for økt verdi?


Dr. Phil

Anbefalte innlegg

Jeg har en blå gibson sg som jeg kjøpte brukt får 11 - 12 tusen for en stund siden. jeg har brukt gitaren en god del nå og har selfølgelig klart og få mye mer små skraper i den.

Jeg driter egentlig i hvor mye gitaren min er verdt fordi jeg kommer ikke til å selge den, men la oss si at jeg om en stund, av en eller annen grunn, vil selge den og lakken er helt F***ed up.

kan jeg få den lakkert på nytt uten at dette påvirker noe annet enn at jeg får mer penger for den? eller gjør dette at "orginaliteten" visnner litt og folk ikke er villige til å betale like mye?(trenger jo selvssagt ikke nevne at den er omlakkert til kjøperen).

---

Jeg har fått det for meg at hvis noen tukler litt for mye med en gitar, bytter ut mange av delene med andre deler som nødvendigvis ikke trenger være dårligere, så synker gitaren i verdi fordi da er den "ikke like orginal" lenger?

takk for svar :) skyt meg hvis jeg er uklar :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror ikke markedet betaler for noe sånt. Se for deg på bilmarkedet. En bil i årgangen 1998 som i utgangspunktet er verdt 80 000 kan være helt ødelagt i lakken. Selgeren lakkeren bilen for 30 000, da er ikke bilen automatisk verdt 110 000. Man kan ikke forvente å kunne øke en bruktgjenstands verdi.

dette er min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror ikke markedet betaler for noe sånt. Se for deg på bilmarkedet. En bil i årgangen 1998 som i utgangspunktet er verdt 80 000 kan være helt ødelagt i lakken. Selgeren lakkeren bilen for 30 000, da er ikke bilen automatisk verdt 110 000. Man kan ikke forvente å kunne øke en bruktgjenstands verdi.

dette er min mening.

Enig der, men det gjør derimot produktet lettere å selge!

Endret av Guns N' Roses
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jeg få den lakkert på nytt uten at dette påvirker noe annet enn at jeg får mer penger for den? eller gjør dette at "orginaliteten" visnner litt og folk ikke er villige til å betale like mye?(trenger jo selvssagt ikke nevne at den er omlakkert til kjøperen).

takk for svar :) skyt meg hvis jeg er uklar :lol:

Nei som allerede nevnt vil lakkering sannsynlighvis slå negativt ut på prisen. Og det å ikke nevne at den evt. er omlakkert er vel strengt talt i grenseland til svindel, for er den dønn strøken øker seff verdien kontra de ripene du har fått.

For meg høres det mest ut som du kanskje har litt dårlig samvittighet for å ha herpa en gitar til 10-12 tusen. Well, suck it up. En strøken gammal gitar er selvfølgelig mer verd enn en herpa gammal gitar, med mindre du er Hendrix eller SRV. Hver gang jeg skal selge no som jeg seff hadde tenkt å ha "livet ut", ha ha ha tror forresten jeg skal begynne å jekke en øl hver gang noen poster en eller annen sånn "livet ut" kommentar, angrer jeg som en hund på at jeg har herpa det/den og jeg herper alt jeg har. Gitarene, forsterkern, pedaler, klær, bilen, huset, kjerringa, ungene - FUBAR alt sammen. (ok kanskje ikke unga enda, men gi meg et par år til så har skolepsykiatrien hendene fulle).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.