Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Power amp?


Anbefalte innlegg

Som tidligere nevnt på forumet, fikk jeg Eleven Rack i julegave fra dama. Jeg kan selvfølgelig koble denne til både "ordentlig" amp og skru av amp-emuleringer og høyttaler/kab-emuleringer, men jeg tenker å bruke den som amp-emu.

Det jeg i grunn lurer på er om en ren power amp er lydmessig nøytral? Om jeg kjører et par 1x12 på en power amp, hvor mye vil powerampen påvirke lyden?

Rent teknisk sett skal den kun forsterke (etter min skolegang å følge), men forskjeller finnes vel. Anbefales rør eller transistor for mest mulig lineær lyd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Transistor!

Rør sluttrinn farger lyden mer.

De fleste foretrekker flatest mulig transistorsluttrinn for emuleringspreamper.

Men prøv det ut, det kan hende du foretrekker et rørsluttrinn.

VHT 2/50/2, Mesa 2:90 og 295 er mine favoritter (Digget Strategy 500`n jeg hadde og, men den er ikke lett å finne + at den veier et tonn!)

Vekta er jo en fordel med transistorsluttrinn kontra rør da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan trygt kjøpe den billige powerampen til Behringer, slik jeg ser det. Etter det jeg kan skjønne er Alesis sin modell akkurat samme ampen med annerledes frontplate.

Kan brukes til "alt", og låter nøytralt og fint. Det er skikkelige ponniwatt de oppgir, men ut over det er det ikke noe å klage på. Funker flott brokoblet. Jeg har tre stykker. Den låter til og med bra som stereoforsterker. Vet om lydstudio der den brukes som monitorforsterker..

De har til og med termosikring som fungerer! Savner speakonutganger, men man kan ikke få alt til den summen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.