Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Skjære til plekterbrett


allyouneedisblues

Anbefalte innlegg

Hei. Hvor vanskelig er det å skjære til et plekterbrett ment for single-coils til en humbucker? Jeg tenker f. eks. å tilpasse et plekterbrett til en Strat til å kunne ta en humbucker ved bridge'en.

Sagt med bilder:

-Få et slikt plekterbrett...: http://gitarhuset.no/ProductImages/099-2143-000_19_10_2009_14_44_46_297.jpg.jpg

-...På en gitar som denne: http://www.intersalg.no/stores/intersalg/images/prodimages/471852-873502.jpg

Finnes det evt. bedrifter som kan gjøre slikt? Resultatet bør selvsagt være pent. Linker til nettbutikker som selger plekterbrett med plass til humbuckere er selvsagt også velkomne. Problemet er at jeg har sett flere tøffe plekterbrett som ikke har plass til humbucker... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange steder som selger strat-plekterbrett med HSS-oppsett for en rimelig penge, for eksempel gitarist.no :)

Ellers kan du jo også vurderere humbucker i singlecoil-størrelse. Vet Seymour Duncan har noen fine, og sikkert en del andre også. Har det selv i strat'en min og er fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en gitar med slike i, og de låter veldig bra. Jeg er ikke sikker på om de låter 100% humbucker, da.

Det å skjære til plekterbrett selv er fullt mulig. Man kan bruke en kopingsag, en elektrisk stikksag med fintannet blad, eller en dremel med fresehode og en freseforsats. Det er ikke vanskelig, og så er det jo morsomt å gjøre det selv!

Det billigste er jo å bruke en kopingsag og en fil til etterarbeidet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.