Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

nok en ny gitar tråd


jealei

Anbefalte innlegg

heisann, nå har det vært jul og nå ser jeg etter en ny gitar, jeg eier fra før av en gibson les paul standard faded og er egentlig ganske fornøyd med den, men ønsker noe til den litt tyngre/mørkere sjangeren, ja jeg vet at en les paul fint kan brukes til det, men jeg føler at det kjekt med en gitar til hver sin art:P

jeg ser i hoved sak etter en gitar med 24 bånd, "rask" tynn hals, hissige pickups gjerne emg, og floyd (evt andre lignende systemer)

jeg har sett litt (og med sett litt mener jeg sikkla noe heftig) på dbz bird of prey, noen som har erfaringer med den?

jeg har også sett litt på ltd ec 10000, har riktig nok ikke floyd, men utfyller greit alt det andre

jeg har også sett litt på div ibanez, men kjøper jeg meg ibanez så vil jeg helst ha zero ressistance tremoloen dems, men det er bare prestige serien som har 24 bånd, og det er litt dumt, da dette er kanskje det jeg savner mest med les paulen min, at den kun bare har 24 bånd, pris jeg saster på og holde meg godt under 10000 lappen, men må man så må man

takker for alle innspill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gitaren med den desidert hissigste pickupen jeg har vært borti er en Ibanez Prestige RG2610E. TB10 pickupen som står i originalt kan kanskje mest sammenlignes med "et sagbruk på steroider" :lol:

Jeg har satt i EMG81 for å roe den ned ^_^

Mener RG2610Z har Zero resistance systemet.

Er endel tilbud på disse på Finn.no for tiden.

Kan kanskje hende jeg får et svakt øyeblikk og selger min... ;) Bare kanskje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nja, jeg synes den ser så tom ut uten neck pickupen:P

Mine favorittgitarer til den beskrivelsen din er Jackson, som har meget behagelige og raske halser. Da disse oftest forekommer med passive Seymour Duncan-pickups, vet jeg ikke om det blir hissig nok, men lyder tøft i mine ører. Om du skal ut med 10.000 burde du kunne få tak i en av USA-modellene deres, om du er villig til å kjøpe brukt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi, den er jo høyst akutuell, men sender de til norge?

Jeg har selv en LTD EC-1000 Deluxe, men da med Seymour Duncans 59/JB, kjøpte min brukt her inne for noe over et år siden, storfornøyd :)

Har bare hørt positive ting fra bekjente med EMG's (som er den vanlige setupen).

Hvis de ikke leverer til norge så finnes det jo norske leverandører av gitaren, ihvertfall sound1.

Lykke til :)

Edit: De hadde visst ikke Floyd versjon på sound1, sorry!

Endret av viz0id
Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi, den er jo høyst akutuell, men sender de til norge?

Nei, men du kan bruke noe som heter Jet Carrier!

Du får Guitarcenter til og shippe den til Jet Carrier, og de sender den til deg.

Tror det koster ca 450kr for en gitar. ;)

Edit: Gibson lager en Les Paul med Floyd, men den er veldig dyr!

Edit2: Du kan bestille fra Music123.com, de shipper til Norge.

Husk at du må betale 25% moms! ;)

Endret av Guns N' Roses
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok Ibanez passer best til bruket ditt

Hvis du vil ha en Les Paul med floyd, kunne du jo kjøpe denne:

http://www.guitarcenter.com/ESP-LTD-Deluxe-EC-1000-FR-Electric-Guitar-527000-i1427030.gc

det er en av de råeste gitarene jeg har sett!

Men når jeg blir "god nok" kan alle akkorder og kan høre hvilken dur en sang går i, så kan jeg få hvilken gitar jeg vil, og denne var drittøff, men valget må nok falle på en Gibson Les Paul Slash Signature Model :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@ Guns N' Roses

music123 får ikke lov til å sende den gitaren til norge, så da må det bli jetcarrier i så fall

Hva?!

Jeg skal akkurat til og bestille en gitar derfra!

Edit: Prøvde meg på Worldmuscisupply!

At det går an og hete det, når man ikke shipper til Norge!

Endret av Guns N' Roses
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.