Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

ENGL Powerball, hvilket kab?


viz0id

Anbefalte innlegg

Jeg har lest at man helst bør velge et ENGL vintage kab sammen med en powerball top, da dette låter best.

Er det noen som vet hvordan det låter sammen med et 1960 eller noe rimeligere enn de saftigste 412 ENGL kabinettene?

Til info så har jeg ikke en Powerball enda, men svar på dette spørsmålet kan hjelpe meg i eventuelle kjøp av amp.

På forhånd takk.

viz0id

Endret av viz0id
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det meste som er tight bygget og har V30 elementer låter jævlig bra, altså.

Resten hviler på amp, rør og volum.

Merk deg at 1960 kommer i både vintage og lead, derav vintage har V30.

Jo og da kommer jo det naturlige followup spørsmålet. For oss som ikke har 30års-erfaring med lytting på forsterkere, hvor stor forskjell er det på vintage 30's og elementene som sitter i en vanlig 1960.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til informasjon er marshall sitt 1960AV( vintage 30) Marshalls egne elementer, ikke Celestion ;) det spiller i og for seg lite, men bare så du veit det. Jeg syns personlig at 1960 ikke er noe bra kabinett til metal. Har spilt med dual rectifier på et 1960 og det låt sletts ikke bra. Samme med 1960 AV, prøvde et sånt før jeg skulle handle mesakabinettet. ingen tvil om hvilket som låt best, og begge var likt priset. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mesa-ampene må jo ha sånne ekle overdimensjonerte Mesa-kabinetter for å få frem all den fæle flagrebassen da :D

Kjørte 1960BV på den forrige 5150'n jeg hadde, det låt knallfett det. Tipper Robb Flynn og gutta sier seg enige også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mesa-ampene må jo ha sånne ekle overdimensjonerte Mesa-kabinetter for å få frem all den fæle flagrebassen da :D

Kjørte 1960BV på den forrige 5150'n jeg hadde, det låt knallfett det. Tipper Robb Flynn og gutta sier seg enige også ;)

+1.

Passe litt på hvem en tar tips fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke noe fan av 1960AV BV, men det er Aphelion ;)

Det er en liten forskjell! Mer bunn i B ;)

Men det er jo latterlig å dømme et Marshall-kabinett ut fra hvordan det låter med en Mesa-amp. Det har aldri vært kjent for å fungere. Ikke omvendt heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.