Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

alt om multiple amp setup!


Thorris

Anbefalte innlegg

Ja det er vel mest et logistikkprobem for de av oss som ikke har egen roadie. I tillegg ser jeg for meg ansiktet til lydmannen når du ber om 3 mic'er og prøver å forklare at du måha tre amper gående samtidig. Lydmessig låter det når det funker STORT. Men du har jo et svartehav av fallgruver. Jord sløyfer erv vel omtrent garantert. Så har du mulighet til å få faseforskjell mellom forskjellige amper som kan låte fett og kan låte crap. Jeg liker ikke å la ting være uprøvd så for all del hook it up og se hva du syntes. Det er noen kjente gitarister som har en amp mix som "signatur" lyden sin. Jeg tenker alltid først på Dean fra STP med heavy vreng med Vox oppå, men jeg tmener også jeg har hørt at f eks Øystein Greni kjører en Fender/Vox combo live.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greni'n kjører vel en crancka gammal AC15 og en Deluxe Reverb, begge på full drus samtidig, volumknotten styrer vrengen :)

Er jævlig fett med store stereorigger og W/D/W, men for oss vanlige dødelige er det vel lite populært å dra med seg enorme rack og 3 kabinetter..

Få ting som er like fett som stereo-chorus med så våt lyd at du omtrent må ha håndduk for å tørke håret..

Er mange som bruker A/B/Y-switch med en cleanforsterker og en med vreng. Fett det, men upraktisk å få med seg til og fra spillejobber..

Endret av KristianF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.