Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Erfaringer med Østfold musikkskole?


andersio

Anbefalte innlegg

Hei, god jul til alle sammen. Jeg fikk litt penger til jul i dag. Og tenkte at jeg kanskje skulle bruke det på gitar kurs. Det er ikke så mange tilbud når det gjelder gitarkurs i Moss, men jeg fant Østfold Musikkskole Har noen erfaringer med dem? 1650 kr er jo en grei pris for 10 leksjoner, men hvor lenge tror dere en leksjon varer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn en lokal gitarist, kjøp han en fin flaske vin (evt. gi han en hundrings), og få han til å sette deg i gang - resten klarer du godt på egenhånd. Det er billigste lønsing.

Men et slikt kurs kan være ganske nyttig, særlig hvis du er helt grønn på gitar. 165 pr. leksjon er billig, nesten uansett.

For all del, mye kjekt med å ha kurs - men mitt råd er som følger: Bruk heller pengene på 4-5 timer med en privatlærer (i stedet for gruppeundervisning), det kan du fort få mye mer ut av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn en lokal gitarist, kjøp han en fin flaske vin (evt. gi han en hundrings), og få han til å sette deg i gang - resten klarer du godt på egenhånd. Det er billigste lønsing.

Men et slikt kurs kan være ganske nyttig, særlig hvis du er helt grønn på gitar. 165 pr. leksjon er billig, nesten uansett.

For all del, mye kjekt med å ha kurs - men mitt råd er som følger: Bruk heller pengene på 4-5 timer med en privatlærer (i stedet for gruppeundervisning), det kan du fort få mye mer ut av.

Joda du sier noe, men de har jo forskjellige vanskelighetsgrader da, og det er ingen jeg kan få gitar timer av her. Det er jo Muno.no, men er ikke 280kr for 40 minutter en ekstrem pris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det sånn, en nybegynner vil ALDRI få fulllt utbytte av en så god lærer (dyr = god, håper jeg)

Du trenger bare retningslinjer og fast øvningsrutiner.

Riktige retningslinjer vel og merke...

De universitetsutdannede sitter med lærdom der etter. Føler du deg klar? Hvis ja, kjør på.

Hvis nei, behold pengene.

Endret av Kjutte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda du sier noe, men de har jo forskjellige vanskelighetsgrader da, og det er ingen jeg kan få gitar timer av her. Det er jo Muno.no, men er ikke 280kr for 40 minutter en ekstrem pris?

"Gitar videregående 1" tar sats på å lære deg barregrep, "avansert fingerspill", plekterspill og tabulatur - over 10 timer. Det kan fort vise seg å være en slapp progresjonskurve, særlig hvis du kan litt fra før, og legger ned litt skikkelig arbeid i øvingen.

Finner ikke noe info på "videregående 2"-kurset.

280 for 40 min er ikke ekstremt dyrt, men ser at det kan bli dyrt.

Uansett så er det opp til deg, og hverken jeg eller Kjutte har kommet med noen som helst informasjon om Østfold Musikkskole - noe som du var ute etter også.

Det kan godt være at et slikt kurs gir deg en god dytt i riktig retning, så tenk deg godt om. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, det er meg igjen, og jeg må si jeg er litt enig. Det kurset virker ikke som noe serriøse greier synes jeg. Men det er en musikkskole i byen som heter Muno (Muno.no)

De har jo egen nettside og det står info om lærerene. Jeg synes de virket mer serriøse så jeg sendte dem en mail, og fikk dette svaret i dag

Hei Anders,

Det vanligste er å ta timer én gang i uken slik at man får en fin og jevn progresjon. Dersom du synes det er for dyrt, kan du jo vurdere å ta en kortere time? 30 minutter individuell undervisning koster 220 kroner, men som fast elev hos oss betaler man for timene med fast månedspris. Det er dessverre dyrt å ta individuelle timer, men det er verdt pengene hvis man vil bli god til å spille gitar. Individuelle timer betyr at undervisningen foregår med kun én elev per lærer. Her får du personlig oppfølging fra uke til uke med en egen lærer som er dedikert til deg. Sammen med læreren bestemmer du hva slags musikk du vil spille, og du får tilpasset undervisningen deretter slik at du i størst mulig grad får spille musikk som interesserer deg.

Priser

Individuell undervisning betales med fastpris hver måned:

40 min. i uken koster 995,- per måned

30 min. i uken koster 795,- per måned

(Fastpris er basert på 38,2 ganger undervisning per år á henholdsvis 220,- og 280,- per gang ut fra timens lengde, delt på 11 måneder pluss fakturagebyr. Juli er utelatt pga. ferie)

Gruppetimer gitar

For deg som ønsker et billigere alternativ til individuelle gitartimer, kan vi tilby gruppetimer. Her blir man satt i gruppe med elever som er på samme alder og nivå. Undervisningen tilpasses den aktuelle gruppen. Vi gjør oppmerksom på at det kan bli ventetid på oppstart ettersom vi må finne andre elever som passer sammen med deg. Du blir kontaktet når gruppen er klar.

Elevene har time hver uke til fast dag og klokkeslett. Man betaler en fastpris per måned, og kan velge mellom 30 eller 40 minutters undervisning:

30 minutter koster 495,- per måned

40 minutter koster 595,- per måned

Våre månedspriser er like i lange og korte måneder.

Vennligst oppgi følgende informasjon:

Navn og alder:

Spiller du kassegitar eller el-gitar?:

Hvilket nivå er du? Skala 1-10 (1 er helt fersk, 10 er viderekommen):

Dager og klokkeslett du er ledig:

Dem har jo månedspris, inviduell undervisning blir litt for dyrt, men mamma og pappa kan sikkert være interissert i å betale 595 kr i måneden for gruppeundervisning. Det hadde egentlig fint om jeg kunne hatt gruppeundervisning siden jeg er ganske usosial og sitter for det meste inne. Da kunne jeg jo blitt kjent med noen som har samme interesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Vil si at 20 minutter nede på en kulturskole er håpløst!

Drittelendige lærere som tar 10 min med å komme i gang, gir deg 5 minutter der de stresser med å finne lekser til deg, uten å vise deg noe som helst av hvordan sangen utføres, og deretter 5 minutter til å pakke ned og ser deg i neste uke!

Da ville jeg heller spilt med 6 andre på et kurs, eller gå til privat-time hver uke for en dyrere penge.

Kan hende det er annerledes der du/dere bor, men det er min erfaring med de.

Endret av benjamin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.