Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Re-painting av gitar

IbanezFanatic777

Anbefalte innlegg

Jeg har en Ibanez RG350DX.. Den hvite B)

Ettersom tida har gått, har jeg oppdaga at det går an å få gitaren malt i en annen farge.. Og siden dette er mulig, og jeg har lyst til å vike litt bort fra hvit gitar..

Noen som vet hvor jeg kan få gitaren lakkert?

Tenker bl.a. Sparkle Blue, Orange, Grønn eller whatever..

Finner vel fargen når jeg er på stedet og ser hvilke farger de har tilgjengelig, men..

Noen som vet om noen i Norge som gjør dette?

Evt pris på dette?

Dette er bare på tankestadiet foreløpig, men satser muligens på re-finish i løpet av sommeren eller mot vinteren, om lommeboka strekker til, og jeg kan gi jobben til noen som vet hva de gjør..

Også, som sagt, fargen er ikke valgt, så bare kom med fargeforslag, evt små "prøver" av dem som bilde i tråden om mulig..

På forhånd takk :)

Om noen har peiling, så trenger jeg også ny hals med matchende hode og "Black Dot Inlays" istedenfor de derre pokkers "Shark Tooth"-inlayene.. Det harr vært über :D

Så, håper dere skjønner hva jeg vil frem til, da :P

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å lakkere gitaren du har lønner seg ikke.

Lakkeringsjobben blir fort dyrere enn det gitaren er verdt desverre.

Pris eks. Husemoen Gitarmakeri på Lillehammer som er meget dyktig: 5000,-

Jeg fikk lakket en gitar profesjonelt i sommer.

Kosta meg rundt 2500,- men det var en kompistjenestepris..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

å omlakkere gitaren din lønner seg nok bare hvis du kan det selv eller har en god venn som kan det, hvis ikke kan det som Debris sier,bli veldig dyrt.

når det gjelder hals med svarte dotter i kan du (hvis du er j***** flink) lage selv eller du kan bruke en formue å bestille en custom via internett. du kan også være så heldig at de har det inne på lokale musikkbutikken, men dette er lite sannsynlig med mindre det er en stor og berømt musikksjappe

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Siste aktive tråder

• Jeg laget en enkel jig for sliping av scarf joint på halsen /headstock.  Den kan enkelt justeres til hvilken grad jeg vil ha, her f eks, 10 grader.
    • Man husker vel ikke Gallien Krugerne på mikrofonstativ fra tidlig 90-tall, gjør man vel....? Tinnitus, velkommen inn!
    • Smart påfunn. Vi har jo ikke ører i kne-hasene selv om det ser sånn ut live av og til. Vi skrur opp til vi hører oss selv bra og skjønner ingenting når lydmannen som får hele trøkket midt i fleisen ber oss skrue ned. Been there, done that
    • Jeg har jobbet med barn og musikk. Jeg har mange ganger tatt med meg valnøtter inn i undervisningslokalet, latt elever knekke nøtter forsiktig, og så bedt de sette en  halv nøtt inn i munnen mellom leppene og tennene, og så bruke den andre halvparten til å "spille" sanger. God trening for gehør og rytmeforståelse. Bonusen er selvsagt at man kan spise innmaten. Med våre dagers allergier, kan man ikke lenger gjøre dette. Dessuten er det etter hvert en tradisjon at man skal spørre om uvesentlige detaljer man kan se.  Der har jeg i det minste gjort min plikt. La meg avslutte med at jeg synes dette var veldig godt laget. Musikalitet, produksjon, egenart og så videre er i en egen klasse, slik jeg ser det.
    • Ja, jeg tror det er en Twisted og en Broadcaster (sorry, skrev feil i opprinnelig post) i min også. Kan ikke si jeg er dypt imponert, men de funker nå. Den andre telen jeg har er en mer metallinspirert Fernandes, så jeg får i alle fall litt variasjon her. Artig å spille saaaaakte, sløy blues med den. De kan jo alltids byttes. Lurer på en Little 59 i broposisjon. Men vi får se.  Har ikke noe særlig til overs for S-1 enda, men halsen er faktisk svært behagelig. Dybden kombinert med at den ikke er så bred tror jeg gjør den god til mine hender. Jeg sliter litt med smale halser om de er tynne, og brede halser om de er tykke. Dette er liksom en fin hybrid som passer.  Så alt i alt er den helt ok. Halsen overraskende behagelig. Og hardware kan jeg leke litt med etterhvert. Tipper S-1 og mikkene går etterhvert. Så får vi ta det fra der. Men det haster ikke. 
  • http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.