Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Effektloop


romptråll

Anbefalte innlegg

Nå kommer jeg sikkert med et litt dumt spørsmål, men lurer ganske enkelt på hva effektloop inngangene på forsterkeren min gjør?

Etter navnet vill jeg tippet at du kobler til pedalene dine fra send til returne, å hvis det er det så skjønner jeg ikke helt poenget med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer litt ann på om du skal bruke forsterkervreng eller ikke.

Hvis du kun bruker ampen din til clean og lar pedaler fikse resten, er det ikke nødvendig å bruke fx-loopen.

Selv har jeg for første gang på mange år begynt å bruke ampvreng, så nå har jeg reverb i loopen.

Delay/looper og ring modulator er forran ampen av praktiske årsaker.

Resten av pedalene på brettet er vrengbaserte så de skal også selvsagt forran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fx loop er som Kristoffer sier et koblingspunkt mellom forforsterkeren og effektforsterkeren. Men det er på ingen måte opp og vedtatt hva som skal hvor. Det er heller ikke likt fra forsterker til forsterker om det går greit med pedaler i fx loopen eller ikke. Det kommer an på nivået på fx loopen. Noen kjører pedaler foran, noen har pedaler både foran og i loop, noen har pedaler foran og rack effekter i loop og noen har rack effekter både foran og i loop. Så prøv selv og lag dine egne regler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.