Web Analytics
Jump to content

Sangtitler

Recommended Posts

Lurte på om forumistene her har noen spesielle preferanser angående sangtitler? Selv foretrekker jeg litt rare titler som kanskje ikke en gang har noe med sangen å gjøre. Jeg driver og skriver en instrumental som jeg har valgt å kalle "I den Retning af Uganda" uten at den har noe som helst med Uganda å gjøre. Blir spennende å høre fra dere!

• Replies 37
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ikke en låt, men albumtittelen til den siste plata av Mew:

No More Stories / Are Told Today / I'm Sorry / They Washed Away // No More Stories / The World Is Grey / I'm Tired / Let's Wash Away

Og Superfamily!

The Radio Has Expressed Concerns About What You Did Last Night

Edited by Gerald Bostock

Liker best mmm mmm mmm mmm. Men ellers kunne det ikke brydd meg mindre hva en sang heter :)

Greit med nummer også, praktisk. Mambo nr. 5, unforgiven 4 osv.

Men for å svare på spørsmålet ditt, ingen preferanser. Kunne vært greit med noen korte titler kanskje,

når man bruker ipod/iphone :D

Spesielle titler er jo en fordel da de skiller seg ut. Som regel synes jeg titler på ett enkelt ord er litt for enkelt, men det funker jo for MANGE i bransjen :P

Selv strever jeg etter litt spesielle titler... om de har noe med teksten å gjøre betyr ingenting for meg

A Silver Mt. Zion har en fin albumtittel:

"He Has Left Us Alone, But Shafts Of Light Sometimes Grace The Corner Of Our Rooms..."

Når jeg finner på navn til låter selv blir det som oftest noe random som høres kult ut.

Da fordi musikken jeg ofte lager er instrumental, og det gir meg fritt spillerom for hva låtene skal hete.