Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fingerspill


Dave_Murray

Anbefalte innlegg

Jeg startet med Green Day's 'Good Riddance' (eller 'Time of Your Life'). Den er fin til å få kontroll over fingrene, selv om det egentlig ikke er så mye fingerspill. Bare akkorder som - øh - fingres.

Litt mer utfordring kan man få i 'Dust In The Wind' (Hør på Linkin Park's live-versjon.) Her også har du kun akkorder, men med sus-variasjoner.

Æsj. Det ble jo bare kliss.

But then again - fingerspill skal vel være klissete.

Det finnes vel like mange plukke-mønstre som det finnes gitarister? Det var et dass å lære seg i starten, men plutselig løsnet det og fingrene bare tok av på egenhånd... For meg var det viktigste å tenke "en finger per streng, en finger per streng"! Repeterte det til teknikken satt.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg startet med Green Day's 'Good Riddance' (eller 'Time of Your Life'). Den er fin til å få kontroll over fingrene, selv om det egentlig ikke er så mye fingerspill. Bare akkorder som - øh - fingres.

Litt mer utfordring kan man få i 'Dust In The Wind' (Hør på Linkin Park's live-versjon.) Her også har du kun akkorder, men med sus-variasjoner.

Æsj. Det ble jo bare kliss.

But then again - fingerspill skal vel være klissete.

Det finnes vel like mange plukke-mønstre som det finnes gitarister? Det var et dass å lære seg i starten, men plutselig løsnet det og fingrene bare tok av på egenhånd... For meg var det viktigste å tenke "en finger per streng, en finger per streng"! Repeterte det til teknikken satt.

Lykke til!

Der har vi noen gode alternativer!

Fingerspill skal være klissete til en viss grad! :ninja:

Velkommen til forumet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Lange negler: Hard og ekkel lyd!(idealt for el gitar)

Uten negler: Klassisk myk lyd, som hører til fingerspill!

Etter du har mestret nothing else matters, stairway to heaven o.l., kan du prøve deg på classical gas. Den er utrolig begynnervennlig:)

Man kan vel forme neglene til den lyden man ønsker. Jeg synes det er lettere å spille med negler, dessuten blir musikalsk dynamikk lettere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.