Web Analytics
Jump to content

Fingerspill

Dave_Murray
 Share

Recommended Posts

Jeg startet med Green Day's 'Good Riddance' (eller 'Time of Your Life'). Den er fin til å få kontroll over fingrene, selv om det egentlig ikke er så mye fingerspill. Bare akkorder som - øh - fingres.

Litt mer utfordring kan man få i 'Dust In The Wind' (Hør på Linkin Park's live-versjon.) Her også har du kun akkorder, men med sus-variasjoner.

Æsj. Det ble jo bare kliss.

But then again - fingerspill skal vel være klissete.

Det finnes vel like mange plukke-mønstre som det finnes gitarister? Det var et dass å lære seg i starten, men plutselig løsnet det og fingrene bare tok av på egenhånd... For meg var det viktigste å tenke "en finger per streng, en finger per streng"! Repeterte det til teknikken satt.

Lykke til!

Jeg startet med Green Day's 'Good Riddance' (eller 'Time of Your Life'). Den er fin til å få kontroll over fingrene, selv om det egentlig ikke er så mye fingerspill. Bare akkorder som - øh - fingres.

Litt mer utfordring kan man få i 'Dust In The Wind' (Hør på Linkin Park's live-versjon.) Her også har du kun akkorder, men med sus-variasjoner.

Æsj. Det ble jo bare kliss.

But then again - fingerspill skal vel være klissete.

Det finnes vel like mange plukke-mønstre som det finnes gitarister? Det var et dass å lære seg i starten, men plutselig løsnet det og fingrene bare tok av på egenhånd... For meg var det viktigste å tenke "en finger per streng, en finger per streng"! Repeterte det til teknikken satt.

Lykke til!

Der har vi noen gode alternativer!

Fingerspill skal være klissete til en viss grad! :ninja:

Velkommen til forumet! :)

• 2 weeks later...

Lange negler: Hard og ekkel lyd!(idealt for el gitar)

Uten negler: Klassisk myk lyd, som hører til fingerspill!

Etter du har mestret nothing else matters, stairway to heaven o.l., kan du prøve deg på classical gas. Den er utrolig begynnervennlig:)

Man kan vel forme neglene til den lyden man ønsker. Jeg synes det er lettere å spille med negler, dessuten blir musikalsk dynamikk lettere.