Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Erfaringer med Bigsby på LP?


hkurt

Anbefalte innlegg

Nei, hvorfor skulle de det når de ikke engang får solgt originalene :lol:

Heh, de får da solgt dem til Glenn Tipton og KK Downing om ikke annet ;)

Og Slayer-gutta!

Har også hørt rykter om at kahler blir ustemt etter bending osv. Hvis kahler hadde vært så bra som folk skulle hatt det til, så hadde sikkert noen kopiert dem for lenge sia og masseprodusert dem.

Hørt om å saksøke? :P

Eneste «ulempen» jeg kan komme på med Kahler, er at det ikke er mulighet for flutter. Kanskje ikke verdens største krise, med mindre man er Andy LaRoque :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjelder jo i og for seg Ibanez' sin Zero trem også, det med manglende flutter.

Uansett skjønner jeg ikke helt hva dere maser om når det gjelder FR, og avarter. Jeg har et par gitarer, og de jeg trenger å stemme minst, er de med kurante versjoner av FR. Edge, for eksempel. De er klin stemt i månedsvis. Helt sant. Kravet er jo at de er skikkelig justert, hvis ikke er det jo stemmehelvete uten like. Så da er det jo bare å justere dem skikkelig, og så er problemet løst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bigsby er tøft. Basta! :wub:

Man har gode gitarer, og så har man gitarer med floyd. :P

Jeg ville aldri i verden hatt en vibratodrit på en LP. Ikke engang på en billig Epi.

Ville da heller kjøpt en eller annen pedal med sånn expression pedaø ting enn å utstyre en LP med vibrator.

Vibratorer hører til i undertøysskuffen og superstrats.

ZR-trem til Ibanez er gode greier. Lett å justere og holder stemmingen relativt bra. Tror faktisk at jeg aldri har hatt noen problemer med at gitaren blir ustemt rett etter stemmingen.

Eneste gangene jeg har merket den blir litt sur er viss gitaren ligger lenge uten at man spiller på den. Og da skylder jeg på at temperaturforskjell på rommet og tid har skylda.

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bigsby er en mislykket monstrositet, en vanskapning som overhodet ikke er "vintage" (god gammel). Tenk å grise til halve gitarkroppen med 3 kg metall som gjør så lite :rolleyes:

FR har bedre og mer funksjonalitet, og er mer elegant (selv på Les Paul). Eneste vibsystem som duger hvis man trenger sånt (og det er det få som gjør).

er ikke FR et helsikkens stress å sette på en LP da? :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.