Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

strømforsyning


RotteHale

Anbefalte innlegg

Hei

Trenger hjelp.

Holder på å bygge meg et pedalbrett.

Jeg har følgende pedaler: Boss OD-3, Boss DD-3 og Cromatic tuner TU-2.

Hva trenger jeg av strømforsyning til dette? Noen av det er AC og noe DC hvis jeg ikke tar feil.

Tenker kanskje å supplere med en boss blues driver eller tube screamer i tillegg.

Håper noen her har god peiling og kan gi meg noen råd til hva jeg kan kjøpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min anbefaling er Cioks Schizofrenic, her får du 5 isolerte utgangar + ein justerbar utgang, 4-14 V. Kan vere greitt å ha dersom det skulle dukke opp ein pedal som ikkje vil ha dei vanlege 9 V. Støyen i frå brettet mitt blei redusert med bort i mot 100 % når eg fekk denne straumforsyninga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min anbefaling er Cioks Schizofrenic, her får du 5 isolerte utgangar + ein justerbar utgang, 4-14 V. Kan vere greitt å ha dersom det skulle dukke opp ein pedal som ikkje vil ha dei vanlege 9 V. Støyen i frå brettet mitt blei redusert med bort i mot 100 % når eg fekk denne straumforsyninga.

Har gjort akkurat samme erfaring. Det er jo enkelte som hevder at strøm er strøm, og at en strømforsyning fra biltema med daisy chain gjør samme nytten som de "jålete og dyre" løsningene. "Yeah right" sier vi da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gjort akkurat samme erfaring. Det er jo enkelte som hevder at strøm er strøm, og at en strømforsyning fra biltema med daisy chain gjør samme nytten som de "jålete og dyre" løsningene. "Yeah right" sier vi da :)

Daisychain står jeg over, samme hvor feit strømforsyninga er. Andre gitaristen vår har en Rocktron DC On-Tap eller hva den nå heter. Den har fått mye skryt, men han har fortsatt et tonn med støy...

Men det kan jo like gjerne skyldes den kjipe Powerballen da :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei

Trenger hjelp.

Holder på å bygge meg et pedalbrett.

Jeg har følgende pedaler: Boss OD-3, Boss DD-3 og Cromatic tuner TU-2.

Hva trenger jeg av strømforsyning til dette? Noen av det er AC og noe DC hvis jeg ikke tar feil.

Tenker kanskje å supplere med en boss blues driver eller tube screamer i tillegg.

Håper noen her har god peiling og kan gi meg noen råd til hva jeg kan kjøpe.

Det kan hende at noen av pedalene bruker boss ACA adapter istedet for PSA.

Noen ACA-pedaler får ikke nok strøm fra et vanlig 9volts adapter, men hvis man forer den via en daisychain fungerer det.

Les mer om dette her: http://www.stinkfoot.se/andreas/diy/articles/bossadapt.htm

Endret av Loztboy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var veldig interessant lesning Loztboy.

Jeg har kjøpt meg en Cioks baby. Den er relativt liten og jeg trodde den skulle dekke mine behov.

Når jeg kobler på boss tu-2 og DD-3 så virker disse, men OD-3 pedalen vil ikke virke. Merkelige er at "check" lyset på Cioks`en heller aldri lyser, slik det står den skal.

Dette strøm greiene er irriterende. Alt jeg ønsker er at mine pedaler skal virke når jeg kobler dem til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min anbefaling er Cioks Schizofrenic, her får du 5 isolerte utgangar + ein justerbar utgang, 4-14 V. Kan vere greitt å ha dersom det skulle dukke opp ein pedal som ikkje vil ha dei vanlege 9 V. Støyen i frå brettet mitt blei redusert med bort i mot 100 % når eg fekk denne straumforsyninga.

Det der er litt feil:

Schizophrenic har 5 outlets 9-12volt og 1 outlet på 18 volt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var veldig interessant lesning Loztboy.

Jeg har kjøpt meg en Cioks baby. Den er relativt liten og jeg trodde den skulle dekke mine behov.

Når jeg kobler på boss tu-2 og DD-3 så virker disse, men OD-3 pedalen vil ikke virke. Merkelige er at "check" lyset på Cioks`en heller aldri lyser, slik det står den skal.

Dette strøm greiene er irriterende. Alt jeg ønsker er at mine pedaler skal virke når jeg kobler dem til!!

Hvis du kobler en daisychain fra tuneren (strøm ut) til od-3 skal den virke som normalt.

Endret av Loztboy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var veldig interessant lesning Loztboy.

Jeg har kjøpt meg en Cioks baby. Den er relativt liten og jeg trodde den skulle dekke mine behov.

Når jeg kobler på boss tu-2 og DD-3 så virker disse, men OD-3 pedalen vil ikke virke. Merkelige er at "check" lyset på Cioks`en heller aldri lyser, slik det står den skal.

Dette strøm greiene er irriterende. Alt jeg ønsker er at mine pedaler skal virke når jeg kobler dem til!!

Håper du blir like fornøyd som meg :D

har du sjekket at den strømkabelen har negativ/positiv senter(vet ikke helt hva de pedalene du har trenger)?

EDIT!: husk at hvis grønt lys ikke lyser betyr det at det er feil/kortslutning på pedalen...

Endret av Alfi27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.