Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

HvitRavn's Storm


HvitRavn

Anbefalte innlegg

Veldig kult med rotskifter og modalskifter om hverandre. Det skriker etter klimaks, men klimakset kom liksom aldri?

Ser at det er halvferdig, så jeg venter i spenning. Du er jævlig flink!!!! Veldig spent hver gang du legger ut noe, mister!

Hva er modalskifter og rotskifter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å lese guiden din, den er jammen avansert! Hva betyr aff?

Hehe...

Ok, la meg forklare.

Musikk handler i prinsippet om oppbygging av spenning->resolusjon.

Du har sikkert hørt om I IV V prinsippet, derav I er stabil (rot), IV er semistabil og V er ustabil (skriker seg mot rot, I) Prøv å spill C D E F G A, og stopp på B. Det høres helt 'feil' ut, øret ditt vil gjerne høre C'en som en avsluttning. (tonika).

Måten du flytte riffa dine på her skaper utrolig spenning, og fatter virkelig ørene mine.

Du varierer også mellom forskjellige tonaliteter (Håper du veit hva forskjellen på dur og moll er.......)

Dette skaper velvilje i mine ører ihvertfall. Det eneste jeg ikke fikk var en resolusjon-> etter den oppbyggningen forventet jeg en helvetes takeoff med runkesolo og hele pakka :P

Håper jeg fikk forklart litt. Veldig stort tema så du får nesten spørre om noe konkret du lurer på.

Endret av Kjutte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.