Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tre45 + Diezel = Sant


Anbefalte innlegg

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kun et rack, men det er jo ikke poenget. De er kremmere og sier det som skal til for at DU kjøper det de selger.

[rant]Jeg mener det sier sitt når fyren kun kan sitt om én type gitarer og noen få kostbare forsterkere. Skal du ha metalgitar, PRS. Pop? PRS. Rock? PRS. Når han seriøst mener at PRS er best til absolutt alt vil jeg hevde at fyren er mindre intelligent.

Når han brukte Rivera, var det best. Når han brukte Allessandro, var det best. Så var det rack, så ditt og datt...

Og samtidig sitter han der og kan ikke engang bende rent nok til å spille Santana... [/rant]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PRS er veldig gode gitarer, men de er som alle andre merker best på det de kan.

Som selgere er det klart de vil selge, men det er forskjell på å veilede folk til et bedre kjøp, og det å lure folk med tomt prat. Og som du sier, det pisspratet er bortkastet og fungerer forhåpentligvis ikke på så veldig mange.

Har hørt ham spille, og fortsatt ikke imponert, helt grei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pynt i stua.

Jeg synes PRS er en blanding av mange stilarter, men ingen retning stikker seg veldig ut. Med Les Paul og Tele kan du si retninger de passer til, uten at det er noen grenser. Superstratene har også sin nisje. PRS kommer inn i samme land som Parker, Auerswald og Teuffel. De hører ikke til noen sjanger. Dette har selvfølgelig litt å gjøre med at de er nye gitarer, historisk sett, og den naturlige plasseringen har ikke funnet sted.

Det som skiller LP, Tele og superstrater fra PRS er i mine øyne det faktum at PRS kjører sine egne ting i veldig stor grad. De bruker ikke annerkjente stemmeskruer eller mikrofoner, de lager det selv. Andre selskaper gjør dette på billigmodellene, fordi gode varer koster mer. Ser du på Jackson med Jackson mikrofoner så er det en billigere løsning enn å bruke EMG.

Som jeg har sagt før, så er PRS gode gitarer, men for meg virker de som om målet er å ta over på alle områder, og det går bare ikke. Det blir halvveis alle veier. Jeg synes det er bedre med dedikerte modeller som viser at de har tenkt på hva gitaren skal brukes til. Det er ikke gitt at en gitar som låter bra for alle med renlyd låter bra for alle med vreng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De hører ikke til noen sjanger. Dette har selvfølgelig litt å gjøre med at de er nye gitarer' date=' historisk sett, og den naturlige plasseringen har ikke funnet sted.

[/quote']

PRS er sooo halv-god gitarist i pop-metal-rock band fra USA i 2000 and counting... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Kun et rack, men det er jo ikke poenget. De er kremmere og sier det som skal til for at DU kjøper det de selger.

[rant]Jeg mener det sier sitt når fyren kun kan sitt om én type gitarer og noen få kostbare forsterkere. Skal du ha metalgitar, PRS. Pop? PRS. Rock? PRS. Når han seriøst mener at PRS er best til absolutt alt vil jeg hevde at fyren er mindre intelligent.  

Når han brukte Rivera, var det best. Når han brukte Allessandro, var det best. Så var det rack, så ditt og datt...  

Og samtidig sitter han der og kan ikke engang bende rent nok til å spille Santana... [/rant]

Om han liker kun PRS, får vel være hans sak.. Han reklamerte pent for PRS nå i sommer og, til tross for at ikke tre45 tar inn, og de er jo faktisk veldig allsidige gitarer (selvom jeg personlig ikke kunne tenkt meg en PRS for noe som helst annet enn å henge på veggen..) Og om han mente Rivera var best, er det ikke så rart han brukte det.. Og ang. herbert/vh4 spm. så ville de vel tatt inn noen vh4 hvis de mente den hadde kvaliteter som ikke herberten har. Var uansett uaktuelt for meg å kjøpe herbert, både pga egen lommebok, og fordi de ikke hadde noen inne.. Ja, selvsagt vil de prøve å selge, men ser ingen tegn på at Jorge prata shit, for å få meg til å kjøpe noe som helst når jeg var der. Om han og du (eller hvem som helst) har forskjellige meninger ang. amper eller gitarer får være så, men vil tro Jorge har mer erfaring enn de fleste på området..

Velvel, samma får det være :) Herbert'n låt utrolig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.