Web Analytics
Gå til innhold
Alfi27

Pedal board

Anbefalte innlegg

Hei

regner å få kjøpt en del effekter i nærmeste fremtid, og trenger en plass å ha de.

Da trenger jeg ett pedal board, og lurer på hva dere på forumet vil anbefale.

Jeg har sett på Boss BCB-60 og T-Rex Tonetrunk. Tonetrunk virka da best, men...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tonetrunk er bra. Boss sin koffert funker den også, men kvaliteten er ikke helt topp.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Boss sin koffert fungerer svært bra... men den har litt lite plass.

Min erfaring i allefall...

Mitt neste pedalbrett kommer nok herfra: LyT Pedalboards: The Lytest Boards on Planet Earth - Lyt Pedalboards

Kjenner ingen som har det... men det ser bra nok ut synes jeg. En del rimeligere enn anternativene... og ser bedre ut (synes jeg).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Boss sin koffert har jo ikke plass til wah-wah/volum-pedaler...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Boss sin koffert fungerer svært bra... men den har litt lite plass.

Min erfaring i allefall...

Mitt neste pedalbrett kommer nok herfra: LyT Pedalboards: The Lytest Boards on Planet Earth - Lyt Pedalboards

Kjenner ingen som har det... men det ser bra nok ut synes jeg. En del rimeligere enn anternativene... og ser bedre ut (synes jeg).

Så lenge den funker i hvert fall. Den tåler ikke så veldig hard bruk. Hadde en slik og den ene låsen gikk i stykker ganske tidlig. Etter et par år, konka adapteret. I og med at den er så billig, gadd jeg ikke koste på nytt adapter, så jeg kjøpte et Tonetrunk i stedet. Ikke mye dyrere det heller hvis man kommer over brukt. Løsningen for festing av pedaler likte jeg heller ikke spesielt godt med Boss-kofferten. Men som sagt den er en billig løsning som funker selv om alt ikke er optimalt. Fordelen med den er at alt av kabler og strøm følger med, så du slipper å tenke på det.

Endret av Audun

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Boss sin koffert har jo ikke plass til wah-wah/volum-pedaler...

Det har den så absolutt. Så lenge du ikke skal ha mer enn 1 stykk vel å merke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde den hatt plass til f eks en whammy og en wah-wah pedal?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
denne og denne til sammen er da ikke SÅ mye dyrere enn Boss BCB-60 Endret av Alfi27

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

denne og denne til sammen er da ikke SÅ mye dyrere enn Boss BCB-60

En T-Rex Tonetrunk m/T-Rex Fuel tank + En T-Rex Tonetrunk m/T-Rex Fuel???

Skjønner hva du mener... men linkinga ble litt feil.

Men ja... enig med du... prisforskjellen er såpass liten at det ikke er noe å tenke på egentlig.

T-Rex Tonetrunk + Fueltank blir mye mer fleksibelt og kan nok ta mye flere/større pedaler enn Boss sin løsning.

Min BCB-60 skal etterhvert blir "degradert" til ett pedalbrett til kassagitarene :rolleyes:

Men ville fortsatt tatt en titt på de LyT brettene... Det største skal vel være nok til de fleste behov... og dersom en har større behov, så lager de custom størrelser også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å bygge et selv? Så får du mekka perfekt størrelse også. Jeg bygde et selv, ble veldig bra. Tilpasset det til en Biltema-koffert, som funker greit til å flytte brettet rundt. Tror jeg har noen bilder av brettet her på forumet et sted.

Pris?

Koffert: 169 kr

Borrelås: 50-100kr

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Disse bildene er lånt fra Bossarea Forum

og viser at Boss BCB-60 med noe enkle mod kan gjøre plass til flere pedaler.

Muligens mer nyttig for dem som allrede har en slik koffert og begynner få trangt med plass.

Bare pass på at du ikke lager lys i alle pedalene samtidig om du ikke oppgraderer PSU.

post-3999-126126943737_thumb.jpg

post-3999-126126961028_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å bygge et selv? Så får du mekka perfekt størrelse også. Jeg bygde et selv, ble veldig bra. Tilpasset det til en Biltema-koffert, som funker greit til å flytte brettet rundt. Tror jeg har noen bilder av brettet her på forumet et sted.

Pris?

Koffert: 169 kr

Borrelås: 50-100kr

Kan jeg spørre hva slags materiale og hva slags koffert du brukte?

Jeg har lett etter koffert self for å lage nettopp en slik LyT design... men jeg finner ingen koffert som egentlig passer... uten at det koster vannvittig...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bokhylle frå IKEA, ei sag, ein drill, eit par skruer, ein seksar med pils, og vips: eit nytt custom (!) pedalbrett! Pilsen kostar dobbelt så mykje som brettet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.