Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjøpe bassgitar, 5000kr-ish.


Stormshadow2k

Anbefalte innlegg

Jepp, jeg kjøpte toppen og 210 kab'et tidligere i dag for 4400kr :) Så ikke at det var delvis transistor amp før etter jeg hadde kjøpt den, så er veldig spent på lyden her. :o Nå mangles bare bassgitaren, hehe. Låner en Yamaha BB 414 av en kompis enn så lenge. Må spare litt uansett.

Endret av Stormshadow2k
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, jeg kjøpte toppen og 210 kab'et tidligere i dag for 4400kr smile.gif Så ikke at det var delvis transistor amp før etter jeg hadde kjøpt den, så er veldig spent på lyden her. ohmy.gif Nå mangles bare bassgitaren, hehe. Låner en Yamaha BB 414 av en kompis enn så lenge. Må spare litt uansett.

Så og si alle bassforsterkere er jo enten helt eller delevis transistor. Er ikke mange som ikke er det, og de som ikke er det er dyre og veldig tunge! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg dårlig erfaring med Ashdown og god erfaring med den Ampeg forsterkeren. Men det jeg har prøvd av Ashdown forsterkere er de billigste tror jeg så kan hende dette er en serie over det jeg har vært bortpå. Inntrykket mitt er hvert fall at de leverer lite volum og trøkker ikke.

I forhold til bassgitar ville jeg virkelig anbefalt Yamaha BB414 i den prisklassen. Overlegen bass som virkelig trøkker.

Og sist i forhold til pedal ville jeg personlig sett etter en annen pedal enn Boss ODB-3, den låter mekanisk og leverer en merkelig lyd. Problemet i forhold til bass-vreng er at du må ganske mye opp i pris for å få noe som låter bra (hvert fall min mening). Men du kunne sjekket ut Big Muff, den ligger ikke så voldsomt i pris, men problemet med denne igjen er at den kanskje leverer litt smalt lydbildet (kun en type lyd, i mangel på god forklaring). Hvis du virkelig skal ha en pedal som låter bra ville jeg sett på EBS sine pedaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muffen er en Fuzz pedal, så den gir en helt annen type vreng. Disse nevnte MAG seriene til Ashdown er helt ypperlige forsterkere.. var skeptisk til de helt til jeg plugget P bassen min inn i et 4x10 setup.. Steike de 2 passet bra til hverandre, god, rund og punchy lyd.

Og jeg er ganske med på at du skaffer deg en G&L Tribute L2000.. Vi er vel noen som kunne ha hjulpet deg med å få en til landet.

Jeg synes i tillegg at Digitech sin drive pedal er en god pedal, men kan være at den ikke passer for deg.. Jeg var vertfall veldig fornøyd når jeg kjørte den og Digitech chorusen, hehe.. Fikk en litt seint John Entwistle tone ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det lenge siden jeg har hatt en ODB-3, men jeg husker at jeg kunne få en del lyder ut av den, men kjørte aldri drive på fullt.

Nå bruker jeg bare POD X3 uansett, så jeg har et ganske spredt utvalg hehe..

Men til trådstarter, med tanke på riggen du har skaffet deg vil jeg si: Kjøp en Fender Mexico Precision, de går som hånd i hanske sammen, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og sist i forhold til pedal ville jeg personlig sett etter en annen pedal enn Boss ODB-3, den låter mekanisk og leverer en merkelig lyd. Problemet i forhold til bass-vreng er at du må ganske mye opp i pris for å få noe som låter bra (hvert fall min mening). Men du kunne sjekket ut Big Muff, den ligger ikke så voldsomt i pris, men problemet med denne igjen er at den kanskje leverer litt smalt lydbildet (kun en type lyd, i mangel på god forklaring). Hvis du virkelig skal ha en pedal som låter bra ville jeg sett på EBS sine pedaler.

Jeg har en Digitech Hot Head distortion pedal som jeg synes fungerer meget bra. Det er riktignok en gitarpedal, såvidt jeg vet, så man mister litt trykk i bunn, men alt i alt et greit alternativ. Når jeg bruker den i kombinasjon med Line6 PODXT Liven min (gjerne med PodXT'en i overdrive) høres det helt brutalt ut. Tenk Flea i Around the world. Men smaken er da som baken...

Big Muff Pi-funksjonen til PodXT'en høres dog mye bedre ut enn Digitechen, det kan jeg vedgå. Jeg ville imidlertid ikke hatt problemer med å anbefale den til en som er relativt ny med effekter, da den er en billig inngangsbillett til vreng-verdenen. En PodXT live til 4500kr er kanskje ikke noe hvem som helst vil kjøpe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mye god input. Takker folkens.

Har kjøpt ODB-3'en, så får jeg bruke den som referansepedal etter å ha blitt kjent med'n.

Skal sjekke ut Fender Mexico bassen, festlig navn om ikke annet. Arrriba!

Det er i gitar-riggen og trommene jeg legger mesteparten av penga, trenger en bass-rigg nå for å kunne kompletere jam-kveldene. Ampeg/Ashdown er ikke sååå farlig, så lenge riggen holder et minimumskrav i forhold til å kutte gjennom. Blir morro å leke seg med. Justin Chancellor eat your heart out!!

God jul folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.