Web Analytics
Gå til innhold
aslak1234

P-90 vs Single coil

Anbefalte innlegg

Hei! Har lyst på singlecoil-lyd i Valley Artsen min, som har 2 humbuckere og ikke plekterbrett. Singlecoil går ikke, siden den er frest ut for 2 humbuckere. Det finnes "ringer/rammer" som gjør at man kan sette inn en singlecoil, men ser for meg at det vil se heller merkelig ut. Har hørt at P-90 er en singlecoil, men har aldri prøvd en gitar med det! Hvordan høres det ut i forhold til en singlecoil?

Takk for svar :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

P-90 er en single-coil, så den saken er jo grei, men det er likevel litt forskjell på en P-90 og en fendertype singlecoil. P-90 er litt rundere og mørkere enn en fender-type s.coil, så den blir noe midt i mellom en humbucker og en singlecoil. Dette er generelt da det er individuelle forskjeller innen alle typer. Hvis du ikke vil bruke ekstra pick-up ring eller plekterbrett finnes det P-90 i standard humbucker-størrelse.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

P90 høres vel litt råere ut en singelcoils, men ikke så vrengende, i mangel på riktig ord, som humbuckere. Min oppfatning av saken wink.gif

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mean90 er helt sinnsykt råe! Jeg skal garantere at du ikke angerer ;) Trøkk dem inn i både bridge og neck. Nydelig clean i neck

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En p90 er et helt eget dyr, som jeg skal ha i en egnet gitar før eller siden. Veldig flott lyd i de.

En humbucker med coilsplit låter mer som en singlecoil enn en p90, bare så det er nevnt.

Men hvis jeg ikke tar feil, finnes det vel humbuckere som er en p90 med en "tynn" singlecoil ved siden av? Husker ikke merke i farten. Noen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer. De ser ikke ut, men hadde vært gøy å prøve. De er vel også koblet slik at de kan være singlecoil, P-90 og humbucker i en og samme pickup.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

P-rails hadde vært interessant dersom det hadde vært mulig å skvise dem inn i et vanlig humbucker-deksel :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke det blir noe jeg kommer til å investere i med det første. Har ikke noe å bruke den til :P Men kunne jo vært kult prosjekt, en eller annen gang :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har aldri sett P-rails før, men den var jo genial! Mulig det blir en sånn :)

Tusen takk! :D

Edit: Noen som har erfaringer med Seymour Duncan P-rails?

Endret av Aslak Gundhus

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

P-rails hadde vært interessant dersom det hadde vært mulig å skvise dem inn i et vanlig humbucker-deksel :)

Disse hadde kanskje funka?

Edit: Damn - skivebom - du skrev P-rails men jeg leste P90. Sorry!!

Endret av rocktrond

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.