Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

To forsterkere på et kabinett?


blackstrat91

Anbefalte innlegg

Men hvis det var en signal chain du var på jakt etter så kan jeg vel skrive litt mer grundig. gitar--> a/b boks satt med begge utganger aktiv--> forsterker A og B--> 4x12 kabinett i "stereo". Slik at hver forsterker driver 2x12 hver.

Dette er jo egentlig bare et lten ide jeg fikk. Men når jeg tenker meg om så blir jo det ikke noe høyere med mindre jeg har en forsterker med mer watt.

Burde vel egentlig ha bra kunnskaper om dette. Har jo tross alt gått på elektrofag. :blink:

Men hvis jeg virkelig vil ha stereo så er det vel bedre om hver forsterker driver hver sitt 2x12 kabinett. Et på venstre side og et på høyre side. er vel først da man vil få noenlunde stereo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis det var en signal chain du var på jakt etter så kan jeg vel skrive litt mer grundig. gitar--> a/b boks satt med begge utganger aktiv--> forsterker A og B--> 4x12 kabinett i "stereo". Slik at hver forsterker driver 2x12 hver.

Dette er jo egentlig bare et lten ide jeg fikk. Men når jeg tenker meg om så blir jo det ikke noe høyere med mindre jeg har en forsterker med mer watt.

Burde vel egentlig ha bra kunnskaper om dette. Har jo tross alt gått på elektrofag. :blink:

Men hvis jeg virkelig vil ha stereo så er det vel bedre om hver forsterker driver hver sitt 2x12 kabinett. Et på venstre side og et på høyre side. er vel først da man vil få noenlunde stereo.

Vil tro det er en bedre løsning ja, men du vil vel få en viss stereo-effekt uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan låte bra om det bar er en gitarist som skal spille.

Blir som regel grøt om man deler med en annen gitarist.

Men jeg fikk ike helt med meg hvorfor du skal bruke to helt identiske forsterkere på ett kabinett?

Planen var at det var bare en gitarist som skulle spille på det ja.

Det med to identiske forsterkere var bare et infall jeg fikk uten å tenke meg om. Tenkte at jeg ville få høyere lyd da... Men det gjør jeg jo ikke med mindre jeg har høyere watt. :ninja:

Nåværende plan er å kjøpe meg en Blackstar ht-5 å bruke den på et 2x12 kabinett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.