Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Problemer med Cubase AI5 og Steinberg CI2


stensen

Anbefalte innlegg

Har nettop kjøpt ny pc som er mer en kraftig nok til å kjøre Cubase. Det er Windows 7 64 bit os på den.

Jeg har lastet og oppdatert alle drivere fra Steinberg sin hjemmeside. Likevel har jeg et problem med at

lyden plutselig forsvinner og null respons fra Stereo out. Første gang jeg starter Cubase etter pc start fungerer

alt normalt (tror jeg) men når jeg lukker og åpner programmet igjen er lyden ofte borte. Er veldig blank på hjemmestudio saker.

Er det noen som kan gi meg en sjekk liste på hva som er kritiske inntillinger i cubase, ev problemer med CI2 lydkortet.

Har mailet med Steinberg support, men det lå litt høyt for meg teknisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden ting fungerer noen ganger uten at det blir gjort justeringer er det vanskelig også for Steinberg support og finne ut av det.

Det skal jo også i utgangspunket være ganske plug and play utstyr. Og lydkortet i pc'n som er mer en kraftig nok er daktivert.

Det eneste konkrete tips jeg har fått er å velge CI2 driverrutiner på nytt i Device setup----vst audio system.

Windows 7 er jo ganske nytt så håpet er at fremtidige drivere løser problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.