Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Skjerming av strat


Anbefalte innlegg

  • 8 years later...

Gammel tråd om temaet, men like greit å bruke den fremfor å starte en ny. Dette har jo naturlig nok vært debattert oppogned tidligere her inne, samtidig som det finnes masse info på nett.

Når den ene Strat´n allikevel var i molekyler for en tid tilbake kom jeg på at jeg samtidig ville prøve å få bukt med noe av den "plagsomme" innstrålte støyen. Så da ble det slik:

IMG_1169.thumb.jpg.692a61a6635dc773663bdbbda65d63cc.jpg

Mao - full runde m/kobber - og, ja - jumperkabel over til jack-brønnen og kontakt til plekterdekselet (via jordingskabelen) = bur. 

Om det fungerer? Ja, så absolutt, tilnærmet 100% tyst. Spesielt effektivt i mot Marshall amp´n (JCM 900) som er veldig følsom for innstrålt støy.

Det jeg tenkte med dette innlegget er egentlig å tipse om at selvklebende kobbertape nå (i disse brunsnegletider) finnes hos både Plantasjen, Clas og Jula (ja, de kaller det snegletape) til en rimelig pris.

Det man må være obs på er at klebesiden ikke er strømførende, så i alle skjøter må man legge på en loddebro (litt tinn man raskt "drar" over skjøtene - flyter raskt og enkelt ut). Greit å ohme/beepe i etterkant så man er sikker på at det er kontakt hele veien.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.