Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Egnater Rebel 30 eller Renegade


aslak1234

Anbefalte innlegg

Jeg bruker Egnater Rebel-20, og opplever den som utrolig fleksibel - akkurat som en potet; passer til alt. Hvis prisen er grei er det bare å løpe og kjøpe, men husk at du må betale frakt hvis du skal ha den med til Norge. Med mindre du gjør som jeg og skrur på sjarmen; "70 kilo overvekt på bagasjen min sier du, men kjære deg - det er da bare 20 kilo mer enn det du veier". Stort smil fra damen i skranken, og jeg slapp å betale for overvekten på flyet (jada, 70 kilo er mye - men selv overvekt på fly var billigere enn cargo...).

Skulle jeg kjøpt ny amp i dag, ville jeg valgt en Rebel-30.

Endret av fuzz-mullah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kjøp amp i USA. Den "strømgreien" (transformator) du trenger for å få ampen til å fungere, er ikke noe kult å slepe med seg. De er tunge, det skal visst nok gi en innvirkning på lyd og live er det sikkert ikke artig å ha med seg en ekstra dings.

Bortsett fra det tror jeg Egnater Rebel kan være et godt valg. Jeg prøvde den for en stund siden og den falt i smak. Jeg og spiller bluesrock, jeg liker den godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste amper har vel en 'universal' powersupply nå. Egnater 20 har iallfall det, sjekket manualen nå, og der står:

25. AC SELECT SWITCH: This switch must be set to match the AC line voltage in the country this unit is being operated. To change the setting, loosen (do not remove) the two screws above and below the slide switch. Temporarily move the protective cover strip and slide the actuator

to match the voltage in your country. Place the protective cover strip back over the switch and tighten the two screws.

Sammen med et fint diagram som viser dette.

Til og med Mesa Boogie Mark iii fra 1985 har stillbar powersupply...

Må vel kanskje sjekkes i hvert tilfelle, men blir mer og mer nomalt nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Rebel 30-toppen veier 10,4 kg, noe som hadde gått etter som jeg har lov med 2x23 og 2x8 i håndbagasje :) Men bare å glemme uansett så lenge flyselskapet sier at jeg må ha gitaren under flyet, og da har jeg bare lov med en koffert til, noe som jeg ikke vil bytte ut med en forsterker etter ett år i utlandet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det virker fornuftig jeg. Heller bruke noen ekstra kroner, så slipper du alt det stresset med å ta en amp med den hjem. Men 10 kg var da ikke så mye ^^,

Det virker som det er veldig mye bra å velge for billig penge her i Norge på forsterkerfronten i det siste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var i USA for et år og det nærma seg slutten hadde jeg latterlig mye bagasje selv å ta med. Tok med meg en Gibson Classic 60s med under flyet som et av de to kolliene jeg kunne ha også sendte jeg bassen min og en hau av klær i post hjem fordi verdien er mye mindre på dette, samt lettere :) Slapp unna momsen på gitaren da, men fikk et slag i bakhode når jeg måtte punge ut moms på bassen jeg allerede hadde kjøpt i Norge og flydd med meg til USA, fordi jeg skrev en verdi på pakkeseddelen. Sendte klage og søkte opp tilbakebetaling til posten, men ble avvist <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.