Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitar til shredding.


outch-gitarist

Anbefalte innlegg

  • Svar 90
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Teknisk sett kan jo alt brukes til shredding, da. Men du vil nok helst ha en gitar med humbuckere... Du kan jo begynne med hva slags form du helst vil ha på gitaren, da. En V-gitar eller en superstrat er nok det som er "shreddegitarene", men som sagt kan jo det meste brukes... også Les Paul. Men da kanskje en annen type LP enn Junior, en vanlig Les Paul med humbuckere kan fint brukes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teknisk sett kan jo alt brukes til shredding, da. Men du vil nok helst ha en gitar med humbuckere... Du kan jo begynne med hva slags form du helst vil ha på gitaren, da. En V-gitar eller en superstrat er nok det som er "shreddegitarene", men som sagt kan jo det meste brukes... også Les Paul. Men da kanskje en annen type LP enn Junior, en vanlig Les Paul med humbuckere kan fint brukes.

Liker V-form, men det er vell ganske kjekt å ha floyd-rose? Er en 7-strenger å anbefale?

-Markus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit ikke hva du har penger til,

men forslaget til rocktrond hadde jeg kjøpt selv, hadde jeg hatt penger nå.

RG`er har tynn og behagelig hals, flott form med passende cutout, bright og fin lyd.

I mine øyner er det også veldig allsidige gitarer.

Her presenteres RG550 reissuen, men han snakker og om Ibanez RG generelt.

RG er elsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.