Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

FALCON - Norway Guitars


metalfrog

Anbefalte innlegg

  • Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

of topic: Den hvite squiern til blodpris er selvmalt. Du ser penselstrøkene. Og at halsen er malt, og han har ikke vært helt heldig med headstocken :rolleyes:

Jepp, det ser ut til å være nok et knakende godt salgsobjekt.. Jeg lurer på hvor mye han betalte på e-bay ? 500kr ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en falcon strat for ca 16 år siden. Om kvaliteten er den samme nå som på den tiden skal jeg ikke garantere, men den gitaren jeg hadde holdt god kvalitet og blir fortsatt brukt den dag i dag av han som kjøpte den. Mitt eksemplar veide utrolig mye i forhold til andre strat type gitarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver bare å redde deg hvis du har tenkt å kjøpe noen av disse :D

Selv om jeg ikke har prøvd de, har jeg sett lignende før og dette lukter ugler i mosen lang vei!

Tror Greener har helt rett her.

Jada, har ikke tenkt å kjøpe noen av disse her ell :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en falcon strat for ca 16 år siden. Om kvaliteten er den samme nå som på den tiden skal jeg ikke garantere, men den gitaren jeg hadde holdt god kvalitet og blir fortsatt brukt den dag i dag av han som kjøpte den. Mitt eksemplar veide utrolig mye i forhold til andre strat type gitarer.

"Falcon" er bare et navn som har blitt brukt av en importør på ulike asia produserte instrumenter, det er ikke et navn på gitarer fra en bestemt fabrikk. Forøvrig tror jeg ikke disse "Falcon" gitarene hverken er importert eller produsert av det samme firma.

For å være tydelig, jeg kan importere de samme gitarene og få de levert med en decal som sier "Gubbe - guitars norway" Falcon passer jo fint, fordi decalen ligner litt på Fender når man bruker omtrent samme font.

Grunnen til at gitaren din er så tung er nok forøvrig fordi kroppen er laget av kryssfinér.

Og bare for å være tydelig, det er ikke noe galt med gitarer laget i asia, og mange av "no-name" gitarene holder helt grei kvalitet, men akkurat disse var ikke særlig pene og de virker veldig høyt priset i forhold til hva du får for pengene. Squier/Fender og mange andre leverer jo gitarer i samme prisklasse som nok holder en langt høyere kvalitet, ser bedre ut og som ikke minst vil ha en større videresalgsverdi. Men det er altså bare mitt inntrykk, uten å ha hverken prøvd gitarene eller så mye som tatt i en. Jeg ville heller aldri ha vurdert en, da selgeren fremstår som ganske tvilsom. (Med tanke på andre ting han har forsøkt å selge det siste året)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, har ikke tenkt å kjøpe noen av disse her ell :rolleyes:

Beklager så mye da ;)

Utfra første posten din ser det ut som du virket ganske interessert!

I og med at du skrev "Med Floyd og greier" virket det som om du syntes disse gitarene virket bra, ville bare advare da jeg

ser at dette ikke er noe å satse på, skal ikke skje igjen hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Metalfrog, det ser ikke ut til at noen har prøvd dem..... :lol:

Det syntes jeg ikke du burde heller. Om du vil ha deg en rimelig Strat av grei kvalitet, kjøp deg en Squier. Om du derimot ønsker deg en enda rimeligere Strat av grei kvalitet, kjøp deg en Morgan.

Da vet du i hvertfall hvem du har kjøpt fra, slik at du kan backtracke om det skulle være noe :D

Bare får å få det klart jeg er ikke ute ny gitar, bare lurte hvordan de var liksom :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.