Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

FALCON - Norway Guitars


metalfrog

Anbefalte innlegg

  • Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Synes de ser helt for jævlige ut.

Lyser billig av de!

No-name pickuper, cheap-o-rama lisens Floyd osv

Fender rippoff logoen er cheezy og headstocken fæl (..Og det fra en som digger stygge headstocker som Tylers osv :D )

lurte ikke på om hvordan dere syntes den så ut, lurte på om det var noen som hadde prøvd den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk å bruke vann (water) til å vaske gripebrettet (fretboard) hvis det er av lønn (maple).

:rolleyes:

:lol::huh: Har sett den i signaturen til noen, link? :rolleyes:

Har sett disse gitarene på finn jeg også, skulle faktisk til og lage en tråd om de! :lol:

De ser fine ut, men som sagt over, det er nok ett eller annet Fender ripp-off.

Endret av Guns N' Roses
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er tøft med bright da, ala Malmsteen!

Malmsteen har vel brukt begge deler han også. Min post var egentlig ikke veldig alvorlig ment heller da det gjerne er flere faktorer som påvirker lyden, men min erfaring er at lønn er brightere. (og dessuten tregere å spille på, men alt dette blir smak og behag. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OT her, men Fender og Fendertype gitarer med singlecoils bør ha rosentre gripebrett hvis de ikke skal bli alt for bright i lyden. :)

Telecasteren jeg hadde hadde lønn (maple), men jeg opplevde ikke den som spesielt skarp (bright) i forhold til Straten min, som har rosentre (rosewood). :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt vanskelig å generalisere når det kommer til treverk, spørsmålet er hvilken hals som er montert på hvilken kropp ofte. F.eks er Alder (or) kjent for å være nøytral, men enkelte typer Ash (ask) er kjent for å være litt mer lystklingende - men alikevel er det vanligst å bruke lønn gripebrett på halser til gitarer med en kropp i ask fordi rosewood tilfører litt ekstra energi øverst i diskanområdet.

Så kommer variablene - treets egenvekt, er halsen laminert, hvilken type ask/alder/rosewood.. bla, bla

Jeg hadde f.eks en strat med basswood kropp og hel ulakkert hals i lønn - den gitaren hadde en veldig, veldig varm tone sammenlignet med omtrent alle alder/rosewood strat'er jeg har prøvd.

For min egen del har ikke blitt så veldig mye klokere, selv om jeg har prøvd å trekke noen konklusjoner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Telecasteren jeg hadde hadde lønn (maple), men jeg opplevde ikke den som spesielt skarp (bright) i forhold til Straten min, som har rosentre (rosewood). :D

Straten er jo i utgangspunktet brightere enn en Tele uansett. Har to Teler, en med lønn og en rosentre gripebrett. Den med lønn er litt brightere uten at jeg skal påstå at gripebrettet er årsaken, men har også lest flere som påstår det samme, så det er kanskje ikke bare tomprat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la plutselig merke til at dette jo er den samme selgeren som alltid prøver å selge noe Fender/Squier til ubegripelig høye priser.

Spesielt denne annonsen har jeg latt meg fascinere av i lengre tid : http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=20188748

"Kroppen har litt grov finish" - SE på det der a.. Jeg har laget penere ting med kontaktpapir og ukebladbilder. Det mest utrolige er jo at dette makkverket bare har steget i pris..

"Falcon guitars norway" ? Rimelige asia gitarer med litt for høy pris til at de kan konkurrere med noe som helst tipper jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.