Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

røramp egna for metal


spitex

Anbefalte innlegg

heisann! har seg sånn at jeg får litt penger til jul nå, og jeg trenger en ny gitar amp å ha på øvingslokale. Er da på utkikk etter en røramp som egner seg godt til metall (spiller trash), og har en rimelig pris. tenkte jeg da skulle kjøpe en topp og et 412 kabinett så jeg får litt mere trøkk enn den 75w jeg har nå.

har vel egentlig ikke særlig mye greier på forskjellige amps både kvalitetsmessing og lydmessig, så får spørre om noen tips her ;) tenkte jeg skulle bruke mellom 5 og 10 lapper.

mvh jørgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke Marshall DSL 50w ? jeg synest det er en godt egnet metal amp, særlig for trash ! Fikk min for 6000 ,- brukt, den hadde vert service og hadde nye rør.

og så ville jeg heller ha gått for et 2x12 enn et 4x12. 50 watt rør er mer enn nok ;)

Jeg ville slengt på en god eq også for å kutte ned litt på midsa, men en marshall er ikke en marshall uten litt mid. Synest jeg ! ;)

Endret av gitarrr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan glatt annbefale JCM2000 DSL toppene til trashmetal, har mer enn nok gain og er ett par knapper på den som gjør at du kan ta bort litt mellomtone og legge på ekstra med bass om det trengs.

Ser flere slike band som har disse i bruk, blant annet Skeletonwitch, og med den mengde gain den kan produsere så er det ikke så rart.

Mange klager på OD kanalen på disse og mener de mister fylde når den står i Ultra modus, men for meg så høres det nesten ut som Marshall har sett at de fleste bruker en tubescreamer i front av ampen og dermed har de laget en kanal som etterligner denne kombinasjonen.

Jeg har aldri prøvd en 5150/6505 så man kan sikkert få til en god trashmetal lyd med disse, men jeg har en følelse av at de passer bedre til ren metal.

For meg er trashmetal lyden mere crunchy og flat, skal være mere fuzz og attack i den lyden slik at det ikke blir hørende ut som blackmetal (men nå er jeg antagelig norges mest forvirra mann når det gjelder musikksjangere, for alt jeg vet så er ikke trashmetal det samme som det var for 20 år siden). :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel ikke akkurat lassevis av gain som er det eneste som gjelder når det er snakk om metall da. Trenger ikke så himla mye gain, da blir lyden mye tightere også. Og det er DET man er ute etter når man spiller metall (ihvertfall de fleste) - en lyd som er tight i bunn, så det ikke bare buldrer når man palmmuter. Chug chug :)

5150 er vel ikke feil til noen type metall, egentlig.

Og ja, det finnes TUSENOGØRTEN tråder om dette allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.