Web Analytics
Gå til innhold
Gnome

Julekos

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg postet tidligere et utkast til et PCB-kort som kan brukes på rør. Dette er utvidet litt etter de tilbakespillene jeg fikk, og også blitt produsert av en kar i Kina. Så nå skal jeg kose meg i jula:

altec_3b.jpg

SDC10560.JPG

SDC10561.JPG

Jeg venter på noen komponenter, også skal jeg drille noen hull til på baksiden til jacker. En liten tur på elfa etter en trafo og litt kabel blir vel aktuelt etterhvert også.

Futurlec, The Electronic Components and Semiconductor Superstore anbefales forresten på det sterkeste. $5 fastpris på frakt på bestillinger opptil $29, så hvis man fordeler bestillingene kan man spare en del penger. For 20 dollar får man uansett helt latterlig mye ting i forhold til på elfa.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tøft! Julekvelder med varm loddebolt og masse juleøl er saker det. Hvilke trafoer skal du bruke?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tøft! Julekvelder med varm loddebolt og masse juleøl er saker det. Hvilke trafoer skal du bruke?

Jepp, glemmer aldri jeg den gangen jeg lodda hull i findressen........

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er jo bare en liten preamp, så jeg kommer til å kjøre 9vAC inn, også bruke en knøttliten 18vAC-trafo koblet "baklengs" for å få den tilbake opp på 117v internt i boksen. Det blir ingen superfancy strømforsyning for å si det slik, hehe.

PCB'ene bestilte jeg fra pcbcart.com. Veldig dugelig sjappe egentlig, kostet meg 108 dollar inkl. frakt for 10 stykker (jeg tenkte å bestille 5, men de 5 ekstra kosta meg bare 4 dollar ekstra). Hvis det viser seg å fungere bra, kan jeg jo dele med meg uten særlig stress. De var kule på å merke pakken slik at jeg slapp fortolling.

- Emil

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn, etter helgens fyllekule har jeg omsider fått litt fremgang i arbeidet:

SDC10574.JPG

Strømforsyningen er ferdig, og jeg har hatt glød på rørene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.