Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Pedaler i koffert eller håndbagasje?


aslak1234

Anbefalte innlegg

Jeg vil helt klart svare koffert på den.

En venninne av meg tok med seg en wah-pedal for meg i håndbagasjen, og hun ble ført inn i et rom der de kunne inspisere wah-pedalen. Åpnet hele greia og allting - de veit jo ikke helt hva de ser på, stakkars.. Jeg husker ikke hvor lenge hun måtte vente der, men når du har fem bokser, så kan det bli problematisk med tid og avgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, et tveegget sverd, det der, ettersom de faktisk tar en titt på innsjekket bagasje også. (Måtte selv gå kanossagang feil vei gjennom tollen for få dager siden for å forklare at det ikke var faktiske patroner i bulletbeltet mitt, som lå i den innsjekkede kofferten.) Tipper dog at pedaler ikke medfører så mye trøbbel, så stapp de i kofferten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, et tveegget sverd, det der, ettersom de faktisk tar en titt på innsjekket bagasje også. (Måtte selv gå kanossagang feil vei gjennom tollen for få dager siden for å forklare at det ikke var faktiske patroner i bulletbeltet mitt, som lå i den innsjekkede kofferten.) Tipper dog at pedaler ikke medfører så mye trøbbel, så stapp de i kofferten.

Humm.. Hvem tar en titt på innsjekket bagasje? Tollerne i Norge? Eller noen bagasjekontrollører som så sier fra til tollerne om det er noe interessant?

Jeg skal ta med meg en AxeFX over til jul, og jeg vil nå gå på grønt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Humm.. Hvem tar en titt på innsjekket bagasje? Tollerne i Norge? Eller noen bagasjekontrollører som så sier fra til tollerne om det er noe interessant?

Jeg skal ta med meg en AxeFX over til jul, og jeg vil nå gå på grønt..

I mitt tilfelle var det tyttebærpolitiet i avgangen som satt og kikket på gjennomlysningsskjermen - ikke i tollhenseende, men i sikkerhetshenseende. Tipper at det er som du sier - ser man omrisset av 20 flasker whiskey, så blir beskjed gitt til tollerne, ser man ei bombe går beskjeden til sikkerhetspersonalet. Sistnevnte blir (forhåpentligvis) gjennomført med hyppigere frekvens enn førstnevnte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten historie om når jeg hadde med pedalbrettet mitt som håndbagasje:

Jeg hadde vært på ungdomsutveksling i Estland, og skulle spille musikk der nede.

Jeg hadde bygd et pedalbrett selv(med en 5-6 pedaler på) og puttet det inn i en alumiumskoffert fra Clas Ohlson.

Jeg hadde fjerna hengslene og plassert brettet i lokket på kofferten, slik at når det skulle brukes så bare løfta jeg av den store delen.

Når kofferten skulle forflyttes så surret jeg et par reimer rundt kofferten.

Reiseruta vår var Haugesund-Oslo-København-Riga, og så buss fra Riga til byen i Estland vi skulle til.

Turen bort gikk helt fint, uten noen ekstra spørsmål om den noe spesielle kofferten min.

Og når vi skulle hjem igjen, så gikk det også nesten uten spørsmål, helt til siste etappen fra Oslo til Haugesund.

DA syntes de plutselig at kofferten min så veldig mistenkelig ut.

De spørte meg om hva det var i kofferten, og jeg svarte at de var gitarpedaler/musikkutstyr.

De så veldig stygt på meg og spørte om jeg var helt sikker på dette osv.

Til slutt var det en av sikkerhetsfolka som kom bort og kunne konstatere at det faktisk kun var musikkutstyr i kofferten, og jeg fikk gå videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.