Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bytte av gitar hals?


RoyErik

Anbefalte innlegg

Hvis du har påskrudd hals (Fender e.l.) er det ikke så vanskelig, selv om det kan være litt finjustering som skal til. Hvis du derimot har limt hals (Gibson e.l.) er det vanskelig - er som regel billigere og enklere å kjøpe en ny gitar. Hvis du har såkalt gjennomgående hals (halsen følger gitarkroppen helt ned) kan du bare glemme det. Du finner ulike halstyper f.eks. på sidene til Warmoth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kommer helt an på om du har neck-through,bolt-on eller set neck.

hadde hjulpet med et bilde eller i det minste si hvilken gitar det er :)

Ja beklager=/ burde tenkt meg det :P

Det er en LTD ex 50 =) som jeg tenkte å sette en KL explorer neck på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis jeg ikke tar så altfor feil så er halsen skrudd på (som en fender strat)

så da er det fullt mulig! kan hende det oppstår noe fin justeringer og slikt som trengs. men det er ihvertfall fullt mulig å skifte hals :)

om KL Explorer neck passer vet jeg ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis jeg ikke tar så altfor feil så er halsen skrudd på (som en fender strat)

så da er det fullt mulig! kan hende det oppstår noe fin justeringer og slikt som trengs. men det er ihvertfall fullt mulig å skifte hals :)

om KL Explorer neck passer vet jeg ikke

Ok:D skal høre med de som skal lage den for meg :) skal custom bestille den =)

Fin justeringen kjenner jeg noen som gjør, så den er grei :) men takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke erfaring med dette, men jeg hadde en kamerat som skulle skifte hals.

Og han pratet i et sett om "Scale length"(lengden fra nøtta til 12 bånd) på gitarhalsen.

Han sa i hvertfall at var viktig at den ikke var forskjellig på den nye gitarenhalsen.

Sikkert noen har som har bedre peilin en meg her :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter får bare rette på meg hvis jeg tar feil, men jeg tror ikke han har tenkt å sette en original KL hals på exploreren sin.

Har forstått det sånn at det er noe alá en warmoth neck med KL fasong, og det synes jeg nå ikke er så forferdelig galt.

Det store spørsmålet er vel om den i det hele tatt passer på halsfestet til exploreren, men det regner jeg med han har kontroll på smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør på, trådstarter. Har du penger og lyst, har du lov! Selv har jeg satt et EMG DG-20 sett inn i en gitar til 500 kroner.. Ble bra det!

Det du må passe på, er to ting.

- Halsen må passe inn i halslommen, både når det gjelder høyde og bredde.

- Skalaen på halsen må være den samme. Det skal være like langt fra 12. bånd til stol som til bro. Er det ikke det, blir gitaren helt ubrukbar, ren pynt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt med thecustomguitarshop.com og de kunne lage en som "passet", men de kunne ikke garantere at den passer :S

vet at ex 50 er 24.75" og KL neck`en er 25,5". Men det må vell gå ann å lage en Custom neck, som er 24.75” ? :S

Nei skal ikke sette på en orginal KL hals, da kjøper jeg heller hele gitaren :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvor mye en custom neck koster. Men kunne det ikke da vært et alternativ og bygget en explorer fra bunnen av? Kjøpe både kropp og hals på warmoth? Jeg har en warmoth explorer og det var veldig morsomt å bygge den.

Ser ut til at jeg må det ja. for ingen klarer å lage en sånn hals i riktig skala :S:P

Synes det virker litt rart egentlig men:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.