Web Analytics
Jump to content

Spenner ryggen når jeg spiller


Lah
 Share

Recommended Posts

Hei! Jeg spiller klassisk gitar, og har gjort det i litt over et år. Jeg merker at jeg spenner musklene i ryggen når jeg spiller noe som går hurtig eller er vanskelig, eller som jeg har sterke følelser knyttet til. Det er ubehagelig, usunt og jeg vil slutte med det. Ved å spille sakte og rolig regner jeg med å kvitte meg med ryggspenning når jeg spiller vanskelige saker. Men den følelsesladde delen, er jeg mer usikker på hvordan jeg skal angripe. Har dere tips eller idéer?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Dersom du benytter fotskammel kan du kanskje teste et av de mange aparatene som lar en ha begge bena rett på gulvet. Jeg kjøpte meg en Dynarette (liten) og har vært strålende fornøyd med den. Det finnes også ymse sugekopp varianter, men de kan skade lakken på gitaren.

Link to comment
Share on other sites

Ah. Jeg sitter ofte i sofaen, og den er ikke helt god. Andre ganger sitter jeg på en krakk. Krakken ser ut til å løse de de fleste problemer, men ikke følelsesladde problemer. Jeg tror jeg skal prøve å skaffe meg slik en sak til å ha på låret, og se hva som skjer før jeg bekymrer meg noe mer. Takk for hjelp!

Link to comment
Share on other sites

Haha, jeg har noe lignende:

Jeg smiler med høyre munnvik! Og det ser så jævlig mongo ut (unnskyld for språket)!

Det beste du kan gjøre med ditt problem, er å skaffe deg en stol med rett rygg og ingen puter.

Dette gjør at du får bedre holdning og jeg tror det kommer til å hjelpe deg med ryggen din:)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.