Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Spenner ryggen når jeg spiller


Lah

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg spiller klassisk gitar, og har gjort det i litt over et år. Jeg merker at jeg spenner musklene i ryggen når jeg spiller noe som går hurtig eller er vanskelig, eller som jeg har sterke følelser knyttet til. Det er ubehagelig, usunt og jeg vil slutte med det. Ved å spille sakte og rolig regner jeg med å kvitte meg med ryggspenning når jeg spiller vanskelige saker. Men den følelsesladde delen, er jeg mer usikker på hvordan jeg skal angripe. Har dere tips eller idéer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Dersom du benytter fotskammel kan du kanskje teste et av de mange aparatene som lar en ha begge bena rett på gulvet. Jeg kjøpte meg en Dynarette (liten) og har vært strålende fornøyd med den. Det finnes også ymse sugekopp varianter, men de kan skade lakken på gitaren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah. Jeg sitter ofte i sofaen, og den er ikke helt god. Andre ganger sitter jeg på en krakk. Krakken ser ut til å løse de de fleste problemer, men ikke følelsesladde problemer. Jeg tror jeg skal prøve å skaffe meg slik en sak til å ha på låret, og se hva som skjer før jeg bekymrer meg noe mer. Takk for hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg har noe lignende:

Jeg smiler med høyre munnvik! Og det ser så jævlig mongo ut (unnskyld for språket)!

Det beste du kan gjøre med ditt problem, er å skaffe deg en stol med rett rygg og ingen puter.

Dette gjør at du får bedre holdning og jeg tror det kommer til å hjelpe deg med ryggen din:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.