Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Delay-tråden


KristianF

Anbefalte innlegg

Den forige jeg hadde var en Boss DD-20. Den var helt knall den, men den sto altid i analogmodus så jeg solgte den og kjøpte meg en Maxon AD999. Kan anbefales på det varmeste! Hvis du ikke trenger taptempo eller mer enn 1 sekund delaytid leverer denne en super analog tone. Tone og karakter er ikke det jeg har fått ut av de digitale delayene jeg har tuklet med opp gjennom årene. Smak og behag, men perfekt for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

En ting man bør være klar over er at analoge delayer faktisk benytter seg av (analog) sampling. Akkurat som digitale delayer sampler (digitalt), bare at analogversjonen har mye dårligere kvalitet (mer jitter, kvantiseringsstøy (eller rettere sagt nivåfeilstøy), dynamikkreduksjon, sus osv.). En av de tingene som garantert blir mye bedre med digital elektronikk er nettop delay; her er det ikke noe problem å få null hørbar degradering av lyden, mens analoge delayer garantert lager grums. Nå er det jo som så ofte sannsynlig at det er nettop grumset mange er ute etter - noe som er en ærlig sak. I et digitalt delay kan man legge til ymse grumse-algoritmer, og så kalle det analog-delay, tape-delay osv..

DJ

--

Endret av DrJustice
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.