Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Delay-tråden


KristianF

Anbefalte innlegg

Subdecay Echobox

En utrolig fet delaypedal. Uten tvil den jeg fant mest anvendelig, enda jeg ikke hadde tenkt å kjøpe den. Kjøpte den uprøvd på oppfordring fra Arne hos vintagegitar.

Finfin pedal med god lyd. Enkle knotter og lett anvendelig live. I tillegg har pedalen en modulasjonsbit hvor du kan lage et "tape echo" sound. Hvis du skrur ned all delay har du også en fin chorus effekt. Veldig enkelt å lage psykedeliske lyder her. Oppfordrer alle å sjekke ut pedalen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Guyatone MD3, en bitteliten plastdings som låter forbløffende bra. Crisp og fin repeat, med hint av "flutter".

Som en hifi versjon av en gammel Echoplex EP-3, repeatene er noe brightere enn hovedlyden, noe jeg liker.

Jeg rett og slett hater delay med "varme" repeats, jeg foretrekker at de er crispe og "tynne", akkurat som Echoplexen var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æææ blir gal, klarer ikke å bestemme meg for hvilken delay-pedal jeg skal velge. Har prøvd både Replica og Memory Man litt. Og hørt lydklipp men jeg klarer ikke å bestemme meg for hvem jeg liker best. Begge ligger ute for salg på finn for 2000kr. Kan noen hjelpe meg og skryte av en av dem? For å være ærlig blir jeg veldig tiltrukket av muligheten for Tremolo/Chorus på Memory-Man'en men er dette nødvendig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har blitt fortalt? Jeg har blitt fortalt at DD-3 låter bra, men jeg ville ikke tatt i den med møkkagreip. Du klarer sikkert å finne noen videoer på nett? Jeg syns den låter veldig bra jeg, og den har en egen tonepot for delaylyden, så du kan velge om du vil ha krystallklar eller ullen delay. Meget snedig! Billig er den også :)

Kjøp den som ligger til salgs her på forumet, så kan jeg alltids kjøpe den av deg om den ikke faller i smak :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.