Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Delay-tråden


KristianF

Anbefalte innlegg

  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

DLS Echo Tap

hmmmmm, blir aldri helt klok på denne. Kan komme av at jeg aldri seriøst har brukt den. Syntes kanskje ikke lyden er så inspirerende som en god delay skal være.

Boss DD5

Kjøpte to for å leke Gilmour, men syntes ikke helt de låt like fint som de gamle DD2-DD3 ene. Tøft med tap funksjonen. Har brukt den noen ganger i loopen på ampen og det har fungert fint.

Ibanez EM5

Denne lille saken låter dritfint, men det har altfor mange skjønt så det er ikke så lett å få tak i dem billig lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Slik som jeg ser det så er vel egentlig tap-tempo et must når man skal bruke lengre delay-tider og høyere feedback er det ikke? Har en DD-3 som jeg har nevnt at jeg synes låter kanon, men syns ikke det funker med annet en slapbacklignende ekko-effekter. Skal man spille f.eks TOOL-aktige ting eller slikt er man vel avhengig av tap-tempo?

Sorry, kanskje litt off-topic.. Menmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel... har en Digitech Hardwire DL-8 på vei... Får den vel neste uke regner jeg med.

Blir spennende å prøve den på en skikkelig forsterker.

Har tidligere testet den på en Cube 30X og da virket den veldig god...

Dvs. de fleste innstillingene hørtes ikke bra ut i mine ører da det rett og slett ikke er slikt jeg er ute etter... men jeg fant noen innstillinger som var veldig kjekke igjen. Håper den er like bra på nyforsterkeren.

Den har også looper og tap-tempo...

I tillegg så vurderer jeg sterkt en Visual Sound H20... Mulig det er grumsete oscillering på den (som nevnt tidligere), men jeg kjøper den primært for chorusen og at det visstnok skal være en veldig god buffer på den (Visual Sounds Puretone)... så tenkte jeg at jeg kunne bruke delay-funksjonen til den til en type Eric Johnson solo spilling... Veldig lite, subtle delay mao.

Endret av Griffin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, kanskje ikke en fantastisk god og allsidig pedal, men Danelectro Fab Echo kan moddes slik at den får justerbar lengde på delay og ikke bare slapback. Jeg har fikset min, og den låter egentlig ganske greit, men det var nervepirrende å bruke loddebolten på den ene pinnen på 2399-chip'en B)

Søk på "fab echo mod" på google eller youtube, så får du en smakebit... Gjorde det mest fordi jeg ikke klarte å motså den ubendige trangen til å skru og fikse, og fordi det ikke koster allverden å kjøpe en ny pedal hvis det skulle gå galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Den låter bra, men det spørs hvor «våt» delaylyd du trenger. Jeg har prøvd både originalen og en Keeley-modda, og ingen av de hadde høyt nok volum på delayen til mitt bruk.

Endte opp med å kjøpe en Boss DD-7, syns faktisk analog-modusen på den låter svinbra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har hatt diverse Boss Delay pedaler, Retrosonic analog Delay, line6 m13,dl4 men jeg ender alltid opp med en rackunit for delay. Min favoritt for tiden er line6 echo pro.

Jeg har også Tc g-major2 i racket mitt. Det er to delay maskiner jeg angrer på at jeg solgte: Roland RE201 tape echo og SDE3000 låt utrolig fint. Gilmour har en i sitt oppsett.

Endret av The wizard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.