Web Analytics
Jump to content

Boss Ds-1.Trenger hjelp!

leo
 Share

Recommended Posts

Kjøpte meg en Ds-1 idag.

Men jeg synes ikke at jeg får nok gain ut av den, kan liksom ikke tappe skikkeli, sustainen er der, men ikke gainen liksom!

Noen tips, synspunkter?

Skjønner ikke helt hvordan Vai klarer seg med denn gainen liksom, han må jo bruke noe mer enn bare ds-1 som vreng, eller?

Det er snakk om teknikk..  De som er sikkelig god til å tappe og nappe, får det til på clean kanalen også!

Tapper nydelig på clean kanalen jeg, kan til og med tappe så det høres godt på ak. gitar, og tappinga går fint på ds-1 også, så det er ikke problemet.

Er bare at det ikke blir skikkelig futt i den.

Hvordan er Vai sin modda da?

MODERERT AV KIAN. HVORFOR ER HAN TULLING?

Altså da har det ikke med tappinga å gjøre, da er det rett og slett opsettet deitt.. men det var jo du selv som skrev at du ikke fikk det til skikkelig!

Det jeg mente var at, man ikke trenger mengder av gain for å få det til, var altså ikke negativt ment!! belkager om du trodde det!

Og vai sin er heftig modifisert...

heftig of heftig .. dessuten , den skiva han har best lyd på (Alive IN Ultraworld) har han en stock Ds-1...

Ds-1 brukes av VELDIG få som eneste vreng. Jeg syntes ds-1 er en dårlig pedal om du bare har den for seg selv. Du må ha en GOD vreng (fra amp) under den .. da får du vrengen , men tonen og den litt blurry lyden til ds-1 ... da har du den ganske lavt på kontrollerne..

Ds-1 har veldig fin respons på tone ... men alene er den ikke verdt noe (syntes jeg iallefall) .. jeg ser på det som en boost..

Vai har jo Carvin Legacy under , og er en del gain i den ;) hehe ..

De pedalene han bruker nå er moddet av Robert Keeley .. sånn skal jeg kanskje snart kjøpe meg .. de er visst ville !:D

• 3 weeks later...